Fundació Mútua Catalana

ACTIVITATS

La cultura, el nostre llegat

Ajuntament de Tarragona

La fundació Privada Mútua Catalana dona suport econòmic a l'Ajuntament de Tarragona per la contribució a les despeses de la programació d’òpera durant l’any 2019, la programació del Festival internacional de Dixieland, el Centre d’Art de Tarragona, la programació d'estiu d'arts escèniques i música i l’adaptació de les obres de teatre a diferents capacitats dels espectadors.

Associació de Professionals i Estudiosos en Llengua i Literatura catalanes

Amb l'Associació de professionals i estudiosos en llengua i literatura catalanes (APELLC) s'acorda donar suport al recital de poesia del cicle “Veus paral·leles” i la participació als actes de la tradicional “Tardor Literària”, que té l’objectiu social de potenciar i difondre l’acció dels professionals i estudiosos en l’àmbit de la llengua i literatures catalanes.

Universitat Rovira i Virgili

La Universitat Rovira i Virgili ha realitzat al llarg del 2019 diferents activitats que han comptat amb el suport de la Fundació Mútua Catalana: Cátedra Baixeras Universitat-Societat, Olimpíada d'Economia, Aula de Teatre, Activitats orquestra i coral, Suporta la col·lecció Atenea, Converses sobre el franquisme, Edició del llibre Antoni Fabra i el Congrés Literatura i Exili.

Joventuts Musicals de Tarragona

Joventuts Musicals de Tarragona impulsa iniciatives lligades a l’activitat musical del nostre territori i prepara una programació de concerts en tres temporades, tardor, hivern i primavera, que se celebren al Teatre Metropol. El suport de la Fundació Mútua Catalana a l'entitat és continuada des de fa temps.

Centre de Lectura de Reus

La Fundació Privada Mútua Catalana dona suport econòmic al Centre de Lectura de Reus per a l'organització de diferents activitats.

Aquest 2019 ha participat activament en les "Jornades d'Històrica social i cultural del Camp de Tarragona a l'Edat Moderna i Contemporània".

Col·lectiu de Teatre necessari Trono Villegas

Amb ell col·lectiu Trono Villegas, la Fundació Mútua Catalana acorda donar suport a la celebració del Festival Internacional de Teatre de Tarragona que aporta a la ciutat una programació innnovadora en l'àmbit de les noves dramatúrgies.

El certamen se celebra en diferents espais de la ciutat a finals de juny. Ja s'hi han organitzat sis edicions.

Gent del Llamp

L'associació sense ànim de lucre té com a principal objectiu social promoure un espai literari als autors del Camp de Tarragona.

Aquest 2019, la Fundació hi ha col·laborat en la promoció de la publicació On el respir és més respir de l'escriptor Adam Manyé.

Cooperativa Obrera Tarraconense

La Fundació Privada Mútua Catalana ha ajudat la Cooperativa Obrera Tarraconense a impulsar l'edició d'un llibre amb motiu de la commemoració del centenari de la inauguració de la seva seu social.

La publicació es titula "L'Edifici de la Cooperativa Obrera Tarraconense 1919-2019" i l'autor n'és l'arquitecte Ramon Aloguin Pallach.

Institut Català d'Arqueologia Clàssica

Aquesta entitat impulsora de la recerca arqueològica ha programat el projecte "Aqua Augusta", ara ja en una segona fase, amb la intenció d'efectuar la prospecció de les restes del suministrament històric de l'aigua a Tarragona.

La Fundació Mútua Catalana hi col·labora per ajudar en l'àmbit de la investigació.

Consell Comarcal del Tarragonès

La institució comarcal promou des de fa temps activitats culturals destinades als municipis inclosos en aquesta divisió administrativa. En destaca la celebració d'una campanya de foment de la lectura en la població infantil de la comarca, que inclou sessions de contacontes en diferents centres educatius.

La Fundació Mútua Catalana considera el projecte molt interessant per arribar als primers lectors.

Fundació Privada Auditori Josep Carreras

Com a entitat impulsora d'iniciatives lligades al conreu i difusió de la música, ha projectat, en el marc de la programació d'activitats del 2019, una actuació de guitarres d'homenatge a Paco de Lucía.

La Fundació Privada Mútua Catalana hi ha col·laborat.

Arquebisbat de Tarragona

El Museu Bíblic Tarraconense, amb la voluntat de defensa del patrimoni que li és propi, va empendre uns treballs de recerca arqueològica del subsol del seu edifici museístic, situat al bell mig de l'emplaçament de l'antiga Tarraco.

Aquests treballs compten amb el suport de la Fundació Privada Mútua Catalana.

Abadia de Santa Maria de Poblet

L'ordre cistercenc del monestir de Poblet, amb el propòsit de millorar-ne les prestacions, ha emprès la digitalització de la part dels fons dedicada als cartells de la Guerra Civil.

Un projecte en el qual col·labora la Fundació privada Mútua Catalana.

Arquebisbat de Tarragona

Aquests treballs compten amb el suport de la Fundació Privada Mútua Catalana.

Associació Etcètera

La Fundació Mútua Catalana ha donat suport a l'edició del llibre Joventut enllà: 30 anys de música en català de Jordi Sugranyes i impulsat per l'associació cultural tarragonina Etcètera.

Associació Cor Ciutat de Tarragona

El Cor Ciutat de Tarragona i Flamenco Azabache, juntament amb la bailaora Ana Pérez, han retut un homenatge a Federico García Lorca i la visita que va fer a Tarragona.

La Fundació Mútua Catalana ha donat suport a la proposta de fusió de musical coral i ball flamenc que es va representar al teatre Metropol.