Lliurament dels premis del sisè Concurs de Pintura, Dibuix i Gravat

L’artista coreà resident a Cartagena, Kihong Chung, és el guanyador del sisè Concurs de Pintura que organitza la Fundació Privada Mútua Catalana amb el suport del Port de Tarragona. L’obra es titula ‘Monólogo’ i s’emporta un premi de 5.000 euros.

La reusenca Núria Fernàndez Estopà és la guanyadora de la nova categoria del concurs per a artistes de les comarques de Tarragona -dotat amb 1.200 euros- amb l’obra ‘Recordant Warhol’. Pel que fa a la categoria de Dibuix i Gravat, el premi de 1.000 euros recau en Enric Servera Carreras, de Barcelona, amb la peça ‘Nedant entre peixos’.

El lliurament dels premis s’ha realitzat aquest divendres 17 de setembre al Tinglado 1 del Port de Tarragona coincidint amb la inauguració de la mostra de les millors obres presentades al certamen. En l’acte, el president de la Fundació Mútua Catalana, Pere Jornet, ha recordat que “han compartit el camí des del primer dia” amb el Port de Tarragona, i s’ha congratulat d’haver consolidat el concurs -tot i la pandèmia- amb la convocatòria de la sisena edició i una millora de les dotacions i categories.

Per celebrar aquesta trajectòria de cinc anys, la Fundació ha editat un llibret que fa un resum de les primeres edicions amb totes les obres guanyadores en les categories de pintura, dibuix i gravat.

“Amb aquesta publicació volem remarcar la nostra implicació amb un certamen que ja s’ha consolidat en el panorama cultural de Tarragona i de tot el país”, ha remarcat Jornet.

A l’acte també hi han participat el president del Port, Josep Maria Cruset, i la consellera de Cultura de l’Ajuntament de Tarragona, Inés Solé.

Un jurat format per representants de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Tarragona, la Diputació de Tarragona, la Universitat Rovira i Virgili, el Port de Tarragona i la Fundació Privada Mútua Catalana ha anunciat el veredicte després d’analitzar totes les obres presentades.

La mostra al Tinglado 1 estarà oberta al públic fins al 31 d’octubre.

L’artista coreà resident a Cartagena, Kihong Chung, rep el primer premi de Pintura 2021
Núria Fernàndez Estopà, guanyadora del premi Pintura Territori.
Enric Servera, guanyador del premi de Dibuix i Gravat

Comment

• La meva enhorabona pel vostre compromís amb l’art, els artistes ho necessitem molt perquè de vegades les nostres obres queden en el silenci més absolut i és una pena perquè l’art posa color i seny a la vida. Moltes gràcies!!!!

Els comentaris estan tancats.