Mútua Catalana destina 95.000 euros a ajuts culturals

La Fundació Privada Mútua Catalana destina aquest any 2021 una partida de 95.500 euros per a diferents projectes culturals de la Catalunya sud. La decisió es va prendre en la reunió del patronat de la fundació celebrada el passat 10 de juny.

Del total dels ajuts, la partida més important és la que va destinada a la Universitat Rovira i Virgili: són 15.500 euros que serviran per donar suport a sis projectes. Es tracta de la 12a Olimpíada d’Economia, les activitats de la Càtedra Josep Anton Baixeras, el cinquè Congrés Cultura i Territori a les comarques de la diòcesi de Tortosa, el sisè congrés Galeusca que se celebrarà a Tarragona, la investigació per identificar marcadors químics de la producció del vi en vasos d’época ibèrica i el projecte Patrimoni Barroc.

A més del conveni específic amb la URV, la Fundació Mútua Catalana ha aprovat la concessió d’altres 80.000 euros entre diverses entitats culturals per tirar endavant més de 50 projectes i activitats vinculades amb les lletres, la música, la dansa, el patrimoni, l’edició de llibres i l’organització de jornades de reflexió i debat.

Amb aquests ajuts, la fundació vol preservar el seu objectiu de donar suport a les manifestacions artístiques i culturals de les comarques de Tarragona en un context de forta complexitat per l’impacte de la pandèmia.