Mútua Catalana fa possible contemplar l’escala romana millor conservada

Antoni Pujol, patró de la Fundació Mútua Catalana, (el segon per l’esquerra) ha participat amb el regidor Hermán Pinedo en la presentació del projecte de restauració i visibilitat de la Torre dels Advocats.

La Fundació Privada Mútua Catalana financia l’obertura de les escales romanes existents a l’interior de l’edifici de l’Antiga Audiència, una de les millores conservades del món. En els darrers mesos s’hi ha realitzat un important projecte de restauració que permet veure l’escalinata des del carrer dels Ferrers.

El patró de la Fundació Mútua Catalana, Antoni Pujol, ha participat en l’acte de presentació del projecte convocat per l’Ajuntamernt de Tarragona. Pujol ha explicat que l’aportació econòmica per tirar endavant aquesta iniciativa forma part de l’esperit de l’entitat d’ajudar a difondre el patrimoni de Tarragona. El patró de la fundació també s’ha felicitat pel “magnífic estat” de conservació les escales construïdes el segle I.

La conselleria de Patrimoni de l’ajuntament ha presentat la instal·lació d’una porta de vidre i acer al carrer dels Ferrers que fa visible aquesta escalinata monumental per tal d’integrar-se, d’una banda, en l’itinerari històric i turístic de la ciutat i emmarcada alhora en el projecte de Porta Tàrraco.   El regidor Hermán Pinedo ha subratllat que “aquestes escales amb més de 2.000 anys d’història i perfectament conservades, seran a partir d’ara un element més a visitar de Tàrraco”.

L’obra, adjudicada als arquitectes Jordi Romera i Joan C. Gavaldà, té un cost de 50.000 euros. De cara al futur es preveu una altra actuació: enderrocar un altre mur per fer visible l’escalinata des de l’Antiga Audiència.

L’escalinata restaurada gràcies a la Fundació Privada Mútua Catalana