Lliurament dels premis del 5è concurs de pintura

La pandèmia de la Covid-19 no ha impedit l’acte de lliurament dels premis del Concurs de Pintura, Dibuix i Gravat que convoca Fundació Privada Mútua Catalana amb una dotació global de 5.700€. El Tinglado 1 del Port de Tarragona, que acull fins aquest diumenge 13 de desembre l’exposició de les 75 obres presentades al certamen, ha estat l’escenari d’un acte de reconeixement als artistes, però sense públic.

Melchor Balsera Maldonado, de Badajoz, s’ha emportat el primer premi de Pintura amb una dotació de 3.500€ per l’obra ‘Sin título’. El segon premi, dotat amb 1.200€, l’ha rebut Lluís Puiggrós Puigdellívol, veí de Santa Maria de Merlès (Berguedà), per l’obra ‘Des de la finestra’. En la categoria de Dibuix i Gravat, Josep Pérez Gonzàlez, resident a Sant Joan de Mediona (Alt Penedès), ha recollit el guardó dotat amb 1.000€ per l’obra ‘Espai translúcid / composició 35’.

Els tres artistes han rebut la decisió del jurat com un “estímul” per seguir endavant en la seva trajectòria, i han coincidit en assenyalar la importància d’uns premis com els de Tarragona en un context tan complicat com l’actual.  Balsera ha definit la seva obra com “el reflex de moments de pertorbació i obscuritat mental, seqüeles psicològiques derivades de la pandèmia”. Puiggrós ha dit que la Covid-19 l’ha obert a altres possibilitats en tècniques i temàtiques. I Pérez ha reconegut que el confinament l’ha portat “noves experiències” al voltant de la natura, que és el tema central de la seva obra.

El president de la Fundació, Pere Jornet, anuncia dues novetats de cara al 2021

El president de la Fundació Mútua Catalana, Pere Jornet, ha aprofitat l’acte per anunciar que després de l’èxit de les primeres cinc edicions, la convocatòria del 2021 presentarà dues novetats: s’incrementarà la dotació del primer premi de pintura fins als 5.000€ i es convocarà una nova categoria per a autors de la demarcació de Tarragona. El president del Port, Josep Maria Cruset, ha insistit en la voluntat de seguir col·laborant en l’organització del concurs i apostant per la cultura i l’art a través dels espais expositius del Moll de Costa.

Aquesta és la cinquena edició del concurs de pintura i la quarta edició del de dibuix i gravat. La Fundació Mútua Catalana, que organitza el certamen amb el suport del Port de Tarragona, valora molt positivament el nivell de participació en un any tan excepcional com aquest. Considera que “la crisi sanitària, econòmica i social no ha suposat una crisi de creació entre els artistes. Ben al contrari, el nivell ha estat molt alt”.

El jurat està format per representants de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Tarragona, la Diputació de Tarragona, la Universitat Rovira i Virgili, el Port de Tarragona i la Fundació Privada Mútua Catalana. El concurs -nascut a Tarragona el 2016 amb vocació nacional i estatal- continua creixent en interès per l’augment de les dotacions dels premis i per l’exposició de les obres artístiques participants en un espai tan emblemàtic com el Tinglado 1 del Moll de Costa.

Melchor Balsera, guanyador del primer premi de pintura 2020
Lluís Puiggrós, segon premi del concurs de pintura 2020