Guanyadors del concurs de pintura

L’obra “En el blau està la llibertat” d’Eduard Virgili, guanya el quart Concurs de Pintura Fundació Mútua Catalana dotat amb 3.000 euros. El segon premi, de 1.200 euros, és per a Rosa Solano amb la peça “Tiempo entre costuras”. A la categoria de Dibuix i Gravat, dotada amb 1.000 euros, la guanyadora és Rita Sala amb l’obra “El traspàs”.

Els noms dels premiats s’han donat a conèixer aquest dimarts 17 de setembre, abans de la inauguració de l’exposició al Tinglado 1 del Port de Tarragona que acull una selecció de les millors obres presentades a la convocatòria.

Es tracta del quart concurs de Pintura i de la tercera edició del de Dibuix i gravat. Enguany, la Fundació Mútua Catalana ha augmentat els guardons fins la xifra global de 5.200 euros amb la voluntat d’estimular la crreació dels artistes de Catalunya i del conjunt de l’Estat Espanyol. Hi han participat 130 obres i els organitzadors en destaquen l’augment en la categoria de gravat.

Davant d’un centenar llarg de persones, el president de la Fundació, Pere Jornet, ha agraït la implicació de l’Autoritat Portuària en el certamen, s’ha mostrat satisfet de l’evolució del concurs i s’ha compromès a fer-lo cada cop més atractiu amb un progressiu incremment de les dotacions.

Pere Jornet, l’alcalde Pau Ricomà i el president del Port, Josep Maria Cruset, han lliurat els guardons als tres premiats. L’alcalde s’ha felicitat perquè aquest any la iniciativa s’ha fet coincidir amb les festes de Santa Tecla i el president del Port ha remarcat la voluntat de la institució de seguir apostant per les manisfestacions culturals de Tarragona.

La mostra al Tinglado 1, que també presenta les millors obres del concurs de pintura ràpida organitzat pel Rotary Club Tarragona sobre edificis modernistes, estarà oberta fins diumenge 29 de setembre.