Presentació del llibre ‘Tàrraco, Patrimoni Mundial. Una nova visió’ a l’alcalde de Tarragona

D'esquerra a dreta, el catedràtic de la URV, Joaquín Ruiz de Arbulo, l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, i el president de la FPMC, Joan Josep Marca.

El president de la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), Joan Josep Marca, ha presentat el llibre Tàrraco, Patrimoni Mundial. Una nova visió, editat per la Fundació, a l’alcalde de Tarragona, Josep Félix Ballesteros.

L’acte va comptar tambe amb la presència del catedràtic d’Arqueologia de la Universitat Rovira i Virgili (URV), Joaquín Ruiz de Arbulo, principal responsable dels continguts de l’obra. El llibre està format pels deu fascicles del col·leccionable del mateix nom que s’ha distribuït amb la revista Fet a Tarragona durant el darrer any i mig. També hi han participat en projecte l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC) i Repsol.

El resultat és una obra inèdita i innovadora sobre els monuments que la Unesco va distingir com a Patrimoni Mundial l’any 2.000: les Muralles romanes, el Fòrum de la Colònia, el Teatre romà, el Temple d’August i el Fòrum de la província Hispània Citerior, el Circ, l’Amfiteatre, els aqüeductes i les pedreres, la Torre dels Escipions i l’Arc de Berà, la vil·la dels Munts i les grans residències al camp i la ciutat cristiana i el gran mosaic de Centcelles.

Un compendi de la recerca arqueològica sobre Tàrraco feta des del segle XVI i fins als nostres dies, amb restitucions virtuals arquitectòniques en tres dimensions (3D), fotografies espectaculars i gràfics de darrera generació i imatges aèries a baixa altitud preses des de drons.

Els continguts, elaborats pels investigadors, professors, científics, arqueòlegs i professionals que millor coneixen el passat romà de la ciutat, ofereixen una nova visió de Tàrraco amb un esforç didàctic per fer els textos accessibles a tothom, amens i atractius.

Tot plegat permet al lector conèixer amb la màxima fiabilitat com són i com eren aquests grans monuments a través d’una anàlisi científica rigurosa, actualitzada i comprensible.

Els textos presenten per a cada element una descripció àmplia, però també nous suggeriments sobre la seva interpretació, gràcies a la informació aportada per les noves tecnologies a les investigacions universitàries més recents.