Cinc col·lectius de joves arquitectes locals expliquen a les II Converses al Camp de Tarragona els seus projectes innovadors al territori

Els representants dels cinc col·lectius de joves arquitectes (Centre de Recerca Urbana del Camp, Espais ocults, Ear, Sopes d'all i NUA), que van protagonitzar la segona i darrera jornada de les II Converses al Camp de Tarragona.

Cinc col·lectius de joves arquitectes tarragonins (Espais ocults, NUA, Sopes d’all, Ear i el Centre de Recerca Urbana del Camp) han protagonitzat la segona i darrera jornada de les II Converses al Camp de Tarragona, celebrades al Centre de Lectura de Reus, on professionals, acadèmics, polítics i estudiants han reflexionat sobre el futur de l’urbanisme a la demarcació.

La trobada s’ha iniciat amb la presentació, per part de Francesc Roig, patró de la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), organitzadora de l’esdeveniment, del llibre que recull les intervencions de la primera edició de les Converses al Camp de Tarragona, celebrada l’any passat.

Francesc Roig, patró de la Fundació, durant la presentació del llibre que recull les intervencions de la primera edició de les Converses al Camp de Tarragona.

Posteriorment, els cinc col·lectius d’arquitectes locals han resumit en un vídeo el seu treball innovador al territori i han iniciat un debat amb els assistents, entre els que també hi havia representants polítics. El Centre de Recerca Urbana del Camp (CRUC) ha volgut ensenyar la visió que tenen del Camp de Tarragona els turistes estrangers, amb un recull de vídeos de youtube amb reportatges periodistics televisius i gravacions personals dels mateixos visitants, penjadades a les xarxes socials.

Espais ocults, per la seva banda, ha exemplificat en la Casa Gasull de Reus la seva tasca per donar a conèixer el patrimoni contemporani de la ciutat, mitjançant visites guiades gratuïtes a edificis com aquest, on hi col·laboren voluntaris, amb el vistiplau dels propietaris.

Arquitectes Ear ha mostrat, amb un recorregut accelerat en cotxe, els espais urbans del Camp de Tarragona que conformen la seva cara més desconeguda i oculta, com ara el Complex Petroquímic, les vies del tren, les pedreres o les explotacions agrícoles. I han defensat les intervencions urbanístiques que es podrien fer en aquestes zones per dignificar-les i apropar-les a la ciutadana.

Sopes d’all ha resumit en imatges una de les seves intervencions urbanes en espais públics de Valls en desús, amb activitats populars i lúdiques, per explicar el seu objectiu de redescobrir aquests indrets abandonats. I fomentar una nova mirada de les administracions que permeti tornar a posar-los al servei de la gent.

Per finalitzar, NUA Arquitectes ha explicat el seu projecte de construcció d’un centre de distribució d’aliments de Càritas al barri de Campclar. Un treball premiat internacionalment per la seva sostenibilitat i innovació en el disseny, els materials emprats, la construcció i l’ús social final.

Un cop acabat el debat, on les infraestructures i la reordenació territorial han tingut un paper destacat, l’alcalde de Reus, Carles Pellicer i el president de la FPMC, Joan Josep Marca, han protagonitzat la cloenda de l’edició d’enguany de les Converses al Camp de Tarragona.

Tots dos han coincidit en l’important paper d’aquest fòrum en el foment de la reflexió, l’anàlisi i la discussió sobre el futur d’aquesta “regió econòmica”, com l’ha definida Pellicer. També han garantit la seva continuïtat el 2018, en aquest cas amb Valls com a seu.

L'alcalde de Reus, Carles Pellicer, a la cloenda de les II Converses al Camp de Tarragona.
L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, a la cloenda de les II Converses al Camp de Tarragona.