Promoció de concerts musicals per a tots els públics

D'esquerra a dreta, Ramon Marrugat, patró de la Fundació, Josep Maria Rota, president de Joventuts Musicals de Tarragona, i Joan Josep Marca, president de la FPMC, durant l'acte de signatura del conveni de col·laboració per al 2017.

Joventuts Musicals de Tarragona s’ha convertit actualment,  després d’anys d’un progressiu creixement, en l’associació capdavantera en la promoció de concerts a la ciutat, amb una programació regular dividida en tres temporades (hivern, primavera i tardor),  i estrets vincles de col·laboració amb l’Ajuntament i altres entitats locals.

Creada el 1962 i adherida a la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya -un col·lectiu que, a nivell internacional, ha estat declarat per l’ONU el moviment musical sense ànim de lucre més important del món-  l’ens presidit per Josep Maria Rota compta amb més de 300 socis que gaudeixen, per un preu  d’abonat molt assequible, d’actuacions de primer nivell.

Conscient de la importància d’aquesta tasca per a la promoció de la música i la cultura a Tarragona, la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha renovat enguany, un cop més, el seu conveni de col·laboració amb l’associació, pressupostat en 2.000 euros.

La programació regular de concerts de Joventuts Musicals es distribueix entre el Metropol i el Teatre Tarragona. En el primer cas s’aposta per la música de cambra (els dimarts), i en el segon pels concerts simfònics de gran format (els caps de setmana). En aquest 2017 s’ha potenciat el segon apartat gràcies al protagonisme de l’Orquesta Càmara Musicae (OCM), el col·lectiu de músics professionals més important de Tarragona, dirigit per Tomàs Grau.

L’entitat té també com a prioritat formar i promoure intèrprets locals, en especial els més joves, i associacions musicals del territori. Dins d’aquesta filosofia s’emmarca la col·laboració amb la Jove Orquestra Intercomarcal de Tarragona i la de la Universitat Rovira i Virgili, per programar concerts durant tot l’any.

Enguany, a més, s’hi ha afegit com a novetat l’encàrrec rebut de la Conselleria municipal de Cultura per organitzar un cicle de cinc actuacions de música sacra a escenaris com la Catedral  i l’Església de Sant Agustí, entre d’altres.

Es tracta, doncs, d’un ampli repertori de propostes musicals per a tots els públics, al qual la FPMC dona suport de forma decidida, complint el seu objectiu prioritari de promoure la cultura tarragonina a tots els nivells.