Educant amb Jujol des de les biblioteques

D'esquerra a dreta, Ramon Marrugat, patró de la Fundació, Pere Virgili, president del Consell Comarcal del Tarragonès, i Joan Josep Marca, president de la FPMC, durant l'acte de signatura del conveni de col·laboració.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) s’ha implicat, un any més,  en un dels projectes educatius més interessants que es fan a la demarcació, el programa de contes per a escolars a les biblioteques i punts de lectura que organitza el Consell Comarcal del Tarragonès,

Gràcies a un conveni de col·laboració signat recentment, la Fundació patrocina el cicle de primavera, amb una aportació de 2.000 euros, i la participació dels municipis de Torredembarra, Roda de Berà, Perafort, la Nou de Gaià, Creixell, Altafulla, els Pallaresos, Salomó, la Riera de Gaià, Constantí, el Morell i la Canonja.

L’objectiu és fomentar el coneixement des de les biblioteques de la comarca, amb una atenció especial als infants. I fer-ho no només des de la lectura dels llibres, sinó també amb xerrades, exposicions i, com en aquest cas, amb els contes.

Enguany es commemora el centenari del coronament del campanar de Creixell, obra de l’arquitecte tarragoní Josep Maria Jujol i, per aquest motiu, el Consell Comarcal dedica el cicle a la figura d’un dels principals exponents del modernisme.

Hi participen tres contacontes (l’Imma, l’Eugènia i l’Agus) amb una àmplia experiència i trajectòria en explicar històries, tant a grans com a petits, vinculant el món de les biblioteques amb el de l’educació i el de les arts escèniques.  Tots tres, des de la seva perspectiva i amb la seva manera personal d’explicar contes, aproparan als nens a l’estil particular de treballar de Jujol i al seu univers creatiu i simbòlic.

Sota el títol genèric de Jujolant, els contacontes visitaran biblioteques i punts de lectura del Tarragonès fins al proper juny, en una experiència didàctica i, alhora lúdica, que, de ben segur, gaudiran molt tots els escolars participants.