Una aposta decidida pels poetes del Camp de Tarragona

D'esquerra a dreta, Ramon Marrugat, patró de la Fundació, Fermí Roig, president del col·lectiu La Gent del Llamp, i Joan Josep Marca, president de la FPMC, durant l'acte de signatura del conveni de col·laboració d'enguany.

Tot i ser un dels principals gèneres literaris -per història, qualitat creativa i producció d’obres- el món de la poesia, amb un públic fidel però minoritari, pateix un dèficit estructural de recursos econòmics per a la publicació de nous títols.

Conscient d’això, la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) manté des dels seus inicis com a promotor cultural un acord de col·laboració amb el col·lectiu tarragoní La Gent del Llamp, especialitzat des de fa dècades en l’edició  d’obres literàries d’autors locals, molts d’ells poetes.

L’entitat és una de les més longeves de Catalunya dins el seu camp. Des de 1982 publiquen amb continuïtat una col·lecció de llibres que ha donat a conèixer molts nous escriptors com Adam Manyé, Aleix Cort i Adrià Targa. Alhora han difós també  l’obra de clàssics com Hölderlin, Goethe, Sheridan, Maupassant, Wilde, Beckett, Weiss i Turrini.

La col·lecció La Gent del Llamp ha publicat obra literària de 74 autors, 12 traductors i obra gràfica (bàsicament portades, però també il·lustracions interiors i gravats) d’altres 24 artistes.

Entre els poetes de referència a qui dona suport hi destaca Gabriel Guasch Secall, nascut a Valls l’any 1930, guanyador del premi Ciutat de Tarragona-Ramon Comas i Maduell (1999)  i amb una desena de llibres publicats des de l’any 1991, quan es va editar el primer recull del seu poemari. Posteriorment, el col·lectiu tarragoní l’ha acompanyat en la publicació de les obres Escric un cercle (1997), Descripció del blanc (2004) i Afectes (2012).

Enguany, i amb una aportació de 3.000 euros de la FPMC, repetirà aquesta experiència amb el nou llibre de Guasch, encara pendent de presentació, que editarà Cossetània.

Amb la renovació d’aquest conveni de col·laboració, la Fundació referma la seva aposta decidida pels poetes del Camp de Tarragona i pel manteniment del col·lectiu La Gent del Llamp, que se sosté gràcies a un nucli de subscriptors i la implicació d’algunes institucions com el Consell Comarcal del Tarragonès, la Diputació de Tarragona i la FPMC.