Tarragona, centre internacional del cant coral

La presidenta del Cor Ciutat de Tarragona, Margarita Aniorte, i el president de la Fundació, Joan Josep Marca, durant la signatura del conveni de col·laboració.

Tarragona tornarà a ser aquest estiu capital internacional del cant coral amb motiu de la celebració, entre el 14 i el 21 de juliol, de la vuitena edició de la Setmana Cantant, organitzada per l’Associació Cor Ciutat de Tarragona.

El certamen, que es fa cada tres anys des del 1997, forma part dels festivals de la Federació Catalana d’Entitas Corals (FCEC) i l’European Choral Association-Europa Cantant, la qual cosa garanteix la participació de grups d’arreu del món.

Seguint els models precedents, i sota la direcció musical de Josep Prats, els cantaires que hi participen (procedents fonamentalment de cors catalans, europeus i americans) oferiran els seus concerts en els millors espais de la Part Alta.

A més, participaran a quatre tallers que dirigiran mestres de reconegut prestigi internacional (Brady Allred, dels EEUU, Michael Gohl, de Suïssa, Bernie Sherlock, de la República d’Irlanda i el català Josep Vila Jover) i que presentaran en el concert que es farà el penúltim dia de la Setmana.

Com a cloenda, tots els cantaires (entre 300 i 350), conjuntament amb l’Ensemble Instrumental de Tarragona i alguns cors infantils de les comarques de la demarcació oferiran en concert al Camp de Mart dues obres encàrrec del festival. Per una banda, una Suite de Cançons de la Mediterrània, seleccionades i arranjades per a veus infantils i conjunt instrumental per l’Eduard Iniesta, amb motiu dels Jocs Mediterranis del 2018.

Alhora, i com a clausura del mateix concert, interpretaran un Te Deum del conegut compositor Albert Guinovart, encàrrec original del Cor Vivaldi i el seu director, Òscar Boada –estrenat per ells mateixos fa uns mesos al Palau de la Música Catalana–, i que es presentarà –també per encàrrec– en una nova versió per a veus mixtes, solistes, conjunt instrumental de vent, percussió i piano (a càrrec del mateix compositor), dirigits pel prestigiós director català Xavier Puig.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), seguint amb el seu suport tradicional al cant coral, participarà en aquesta edició de la Setmana Cantant mitjançant un conveni de col·laboració amb el Cor Ciutat de Tarragona, pressupostat en 3.000 euros.