Promocionant la sardana arreu del Camp de Tarragona

D'esquerra a dreta, Ramon Marrugat, patró de la Fundació, Jordi Grau, president del Casal Tarragoní, i Joan Josep Marca, president de la FPMC, durant la signatura del nou conveni de col·laboració.

La  Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) manté el seu suport al món de la sardana i enguany ha renovat el conveni de col·laboració amb el Casal Tarragoní, pressupostat en 3.000 euros.

El Casal és una entitat amb més de mig segle d’història (aquest 2017 compleix el seixanta aniversari), que cada temporada organitza una desena d’actes entre ballades i aplecs. Tenen 90 socis i una cobla, la Cossetània, que compta amb un quintet de vent, Tau Quintet de Cobla.

El conveni d’enguany permetrà organtizar l’Aplec de Tarragona al Parc del Francolí (17 de maig), el Concurs Nacional de Colles Sardanistes (17 de setembre), l’Aplec de Sardanes del Serrallo (15 d’octubre) i les ballades habituals per les diades de Sant Jordi, de l’Onze de Setembre, de la Mercè i de Santa Cecília, patrona de la música.

L’entitat presidida per Jordi Grau ha instaurat també, des de l’any passat un premi per distingir una associació o persona per la seva tasca en favor de la promoció cultural a la ciutat. I participa també en l’organització de cursets de formació per aprendre a ballar sardanes.