Conveni amb l’Ajuntament de Tarragona per finançar concerts d’òpera, el Festival Tarraco Viva i una exposició sobre l’arquitecte modernista Josep Maria Pujol i de Barberà

Fotografia a la plaça del Pallol dels protagonistes de l'acte de signatura del conveni. D'esquerra a dreta, Antoni Pujol, patró de la Fundació i descendent de l'arquitecte Josep Maria Pujol i de Barberà, el conseller de Cultura de l'Ajuntament, Josep Maria Prats, el president de la Fundació, Joan Josep Marca i Ramon Marrugat, patró de la FPMC. Fotografia: Mauri.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) i l’Ajuntament de Tarragona han signat aquesta setmana un nou conveni de col·laboració que es suma als diferents projectes compartits per totes dues institucions durant els darrers anys.

En aquest cas, l’acord, pressupostat de forma global en 27.000 euros, inclou tres línies diferents d’actuació durant aquest 2017, vinculades al món cultural de la capital de la demarcació.

D’una banda, la Fundació seguirà donant suport al Festival Tarraco Viva, una de les principals activitats anuals sobre el llegat romà de la ciutat, amb projecció estatal i internacional, del que se’n presentarà el programa en pocs dies.

Alhora, es manté també la contribució de la FPMC en la programació d’arts escèniques dels teatres de Tarragona i, més concretament, en les produccions d’òpera.

Finalment, i com a novetat, el conveni anual d’enguany dona  suport a una exposició retrospectiva que l’Ajuntament durà a terme al voltant de l’arquitecte local Josep Maria Pujol i de Barberà (1871-1949), un dels principals exponents del modernisme a la ciutat, i autor, entre d’altres edificis emblemàtics de la ciutat, del Mercat Central, l’Escorxador i la Cooperativa Obrera Tarraconense.

La signatura del conveni es va fer a l’Antiga Audiència amb la presència, per part del govern local, del conseller de Cultura, Josep Maria Prats.