Posant en valor la importància de la llengua i la literatura

D'esquerra a dreta, Ramon Marrugat, patró de la Fundació, Jesús Figueres, representant de l'APELLC, i Joan Josep Marca, president de la Fundació, durant la signatura del conveni de col·laboració d'enguany.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha renovat per al 2017 el conveni de col·laboració amb l’Associació de Professionals i Estudiosos en Llengua i Literatura Catalanes (APELLC), una de les principals entitats culturals de la ciutat de Tarragona, que enguany celebra el seu quinzè aniversari.

Seguint el camí d’altres anys, la FPMC centra el seu suport financer (3.500 euros) en dues activitats emblemàtiques de la programació anual de l’APELLC: Veus Paral·leles i la Tardor Literària.

En el primer cas, es tracta d’un recital poètic organitzat des de fa més de deu anys arreu dels Païssos Catalans per la Institució de les Lletres, que consisteix en fer un intercanvi entre autors locals i d’altres indrets del món.

Enguany s’ha d’escollir encara la llengua que serà protagonista de l’acte, que es celebra tradicionalment a finals del mes de juny al claustre de Sant Pau del Centre Tarraconense El Seminari. A les darreres edicions hi han participat poetes representants de l’amazic (2008), el noruec (2009), l’occità (2010), el romanès (2011), l’eslovè (2012), el való (2013), el gallec (2014), el finès (2015) i el grec (2016).

Pel que fa a la Tardor Literària, es celebra el darrer trimestre de l’any i és també una iniciativa amb més d’una dècada de trajectòria. A cada edició s’escull un fet literari relacionat amb Tarragona i el país i s’organitza al seu voltant una taula rodona amb un debat posterior.

Per enguany no s’ha decidit encara la temàtica. El 2016, com a exemple, es va parlar de l’obra de l’escriptora local Olga Xirinacs, coincidint amb el seu vuitantè aniversari de vida.