Homenatge a l’escriptora Olga Xirinacs a l’acte anual de la Fundació Privada Mútua Catalana

Imatge actual d'Olga Xirinacs, mirant al mar des del seu pis de la Rambla Nova.

L’escriptora tarragonina Olga Xirinacs serà la protagonista de la gala anual de la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), que es celebrarà el proper dos de març al Centre Tarraconense El Seminari.

Xirinacs serà reconeguda i homenatjada per la seva dilatada trajectòria en el món de les lletres i el seu activisme cultural a la ciutat. Alhora, es presentarà una ruta literària basada en els seus llibres, anomenada La Tarragona oculta.

L’escriptora local, que el proper 11 de maig farà 81 anys, és l’autora de més de seixanta obres en prosa (novel·les i assaigos) i poesia i més de tres-cents contes per a nens i adults.

El 1984 va guanyar el Premi Sant Jordi, un dels més importants del país, i també ha rebut el Josep Pla, el Ramon Llull, el Premi Crítica Serra d’Or,  el Sant Joan i la Creu de Sant Jordi, entre d’altres distincions.

Durant l’acte, que viurà la seva quarta edició, es farà un reconeixement al món associatiu i cultural del Camp de Tarragona,  representat en les 56 entitats i institucions que van signar convenis de col·laboració amb la Fundació durant l’any 2016, sota un pressupost total de més de 300.000 euros en ajudes econòmiques concedides.

A més, es lliuraran els premis del 1er Concurs de Pintura organitzat l’any passat per la FPMC. L’acte començarà a les 19.00 hores a l’Espai Muralles i inclourà l’actuació d’un quintet de jazz amb la cantant Susana Sheiman.