Impuls a un projecte de la URV per mostrar panoràmiques virtuals en 3D del Patrimoni Mundial de Tàrraco

El catedràtic de la URV, Joaquín Ruiz de Arbulo (esquerra) i el president de la Fundació, Joan Josep Marca, a la plaça del Fòrum, un dels espais escollits per iniciar el projecte.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) i la Universitat Rovira i Virgili (URV) han signat un conveni específic de col·laboració per crear un web que ofereixi panoràmiques virtuals de diferents monuments de la Tàrraco romana, distingits per la Unesco com a Patrimoni Mundial.

L’acord forma part del conveni marc que totes dues institucions van signar l’any 2011 i que s’ha anat renovant fins a l’actualitat per impulsar activitats a la ciutat relacionades amb la formació, la recerca i la difusió.

En aquest cas concret, la Fundació aporta 30.000 euros per impulsar aquest nou portal digital on els visitants podran veure, des de diferents perspectives, l’aspecte que tenien en època romana els principals edificis públics de la ciutat. Els monuments escollits per iniciar el projecte són el Fòrum Provincial, el Circ, l’Amfiteatre, la Torre dels Escipions i l’Arc de Berà. Tots ells tenen el distintiu de Patrimoni Mundial.

Les panoràmiques virtuals en 3D oferiran una nova visió de Tàrraco, resultat d’anys d’investigació de l’equip de professors i arqueòlegs dirigits pels catedràtics de la URV Joaquín Ruiz de Arbulo i Ricardo Mar. Aquest fet concedeix al projecte el màxim rigor històric i acadèmic.

Aquest acord amb la URV s’afegeix al signat el passat setembre de 2016 per destinar 16.000 euros a l’Aula de Teatre i l’Orquestra de la universitat i a diferents activitats realitzades per l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC); el Grup de Recerca Ideologies i Societat en la Catalunya Contemporània (ISOCAC); el Centre d’Estudis sobre Conflictes Socials (CECOS) i la xarxa internacional per a la investigació en Economia, INFER.