La Fundació Mútua Catalana i la URV col·laboren en recerques de les àrees d’història i de filologia catalana

9d85f3ea54ba7dd2cd1da4d9c5a4b1be

La Fundació Privada Mútua Catalana i la Universitat Rovira i Virgili han signat aquest matí, al Rectorat, un conveni específic de col·laboració per donar suport econòmic a diferents activitats científiques de l’àmbit de la Història i de la Filologia Catalana. Han signat el conveni el president de la Fundació, Joan Josep Marca, i el rector de la URV, Francesc Xavier Grau. La Fundació Privada Mútua Catalana té com a objecte la promoció i el foment, principalment dins l’àmbit geogràfic català, d’activitats benèfiques, socials, ecològiques, polítiques, econòmiques, jurídiques, docents, filantròpiques, d’estudi científic, i en general, dels àmbits de les arts i la cultura. Ambdues institucions ja estan unides per un conveni-marc de col·laboració signat l’any 2011, i la Fundació Privada Mútua Catalana ve col·laborant de manera ininterrompuda amb la Universitat.

Les activitats que reben suport són: en l’àrea de Filologia Catalana, el IV Col•loqui Internacional Pompeu Fabra, que es durà a terme a Tarragona el proper novembre. El Congrés Homenatge a Josep Maria Pujol ja es va celebrar al juny.

En l’àrea d’Història, reben suport: una Càtedra d’excel•lència per a l’estada a la Facultat de Lletres del professor Jordi Canal (École d’Hautes Études en Sciences Sociales de París), al novembre. També la publicació de “200 Anys de la Guerra del Francès”, que correspon al contingut d’un curs de la Universitat d’Estiu URV; i la difusió social del projecte de recerca Setge Aeri 1937-39 Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre, que ja ha acabat fet. La convocatòria i adjudicació de la Beca Boronat Recasens per a un projecte de recerca de Màster s’ha fet en el curs 2012-13 ; i el curs d’estiu Sociabilitats a l’Època Contemporània ja es va fer dins la Universitat d’estiu 2013 al juliol passat.

L’import global de l’aportació és de 19.060 €.

Mitjançant un altre conveni, la Fundació Privada Mútua Catalana es fa càrrec també cada any d’una beca del Màster oficial en Estudis Superiors de Llengua, Literatura i Cultura Catalanes per a estudiants estrangers, per valor de 6.000 €.