José Manuel Aznar guanya la primera edició del Concurs de Pintura de la Fundació Mútua Catalana

D'esquerra a dreta, Joan Josep Marca (FPMC), Jordi Agràs (Generalitat), Josep Maria Prats (Ajuntament de Tarragona), Joan Basora (Autoritat Portuària), José Manuel Aznar (primer premi), Benigna Izquierdo (tercer premi) i Ángel Asensio (segon premi), a l'acte de lliurament de premis i d'inauguració de l'exposició.

L’artista de Sant Quintí de Mediona, José Manuel Aznar, ha estat el guanyador de la primera edició del Concurs de Pintura que organitza la Fundació Privada Mútua Catalana.

Aznar s’ha emportat els 1.800 euros del primer premi amb una obra que porta per títol Inicis. El segon premi (1.200 euros) ha correspost a Ángel Asensio, de Puig-reig, per l’obra Caminos anónimos, mentre que la tarragonina Benigna Izquierdo s’ha endut el tercer (800 euros), amb l’obra Un día de lluvia con policía.

A l’edició inaugural del certamen han participat una cinquantena d’artistes catalans i espanyols d’estils molt diversos, de l’abstracte al figuratiu. Entre ells n’hi ha una desena de representants tarragonins. La temàtica i l’estil eren lliures.

Totes les obres presentades es poden veure fins el proper 13 de novembre al Tinglado 1 del Moll de Costa del Port de Tarragona, dins una exposició que s’ha inaugurat avui, amb la presència del Director dels Serveis Territorials de Cultura del Govern de la Generalitat a Tarragona, Jordi Agràs, el Tinent d’Alcalde de Cultura de l’Ajuntament de Tarragona, Josep Maria Prats, el Director de Desenvolupament Corporatiu del Port de Tarragona, Joan Basora i el president de la Fundació Privada Mútua Catalana, Joan Josep Marca.

Aquest darrer ha destacat la nova línia d’acció i suport a la cultura, dins el món de les arts plàstiques, que obre la Fundació amb aquest concurs, amb l’objectiu de fomentar la creació i la innovació en el camp de la pintura

El jurat del concurs l’han format experts de les arts i representants designats per entitats i institucions que col·laboren en el certamen, Tots ells han destacat la varietat de tècniques i formats desenvolupats pels participants i la qualitat de les obres.