Una cinquantena d’obres es presenten al Concurs de Pintura de la Fundació Mútua Catalana

Integrants del jurat de la primera edició del concurs.

Una cinquantena d’obres s’han presentat al primer Concurs de Pintura que organitza la Fundació Privada Mútua Catalana. Són quadres d’artistes catalans i espanyols d’estils molt diversos -de l’abstracte al figuratiu- que han volgut participar en aquesta convocatòria inaugural d’un certamen que vol fomentar la creació i la innovació en el camp de la pintura. Entre les obres presentades n’hi ha una desena que corresponen a artistes tarragonins. La temàtica i l’estil eren lliures.

El jurat s’ha reunit aquesta setmana per escollir les tres obres premiades. El primer premi s’emporta una dotació de 1.800 €, el segon de 1.200 € i el tercer de 800 €. La comunicació dels artistes guanyadors tindrà lloc dijous, 3 de novembre, a les 18 hores, coincidint amb la inauguració de la mostra dels treballs participants al Tinglado 1 del Port de Tarragona.

El jurat l’han format experts en el món de les arts i representants designats per entitats i institucions que col·laboren en la convocatòria del concurs:  Rosa Ricomà, en nom de la Diputació de Tarragona; Jordi Abelló, de l’Ajuntament de Tarragona; Antonio Salcedo, de la URV; Òscar Vives, del Port de Tarragona; Jordi Agràs, del Departament de Cultura de la Generalitat; i Francesc Roig, membre del patronat de la Fundació Mútua Catalana. Tots ells han destacat la varietat de tècniques i formats desenvolupats pels participants i la qualitat de les obres.

L’exposició amb les obres presentades al concurs estarà oberta fins al 13 de novembre al Tinglado 1 del Moll de Costa.