Suport a la recerca, la formació acadèmica i la difusió de coneixement des de la URV

El president de la Fundació, Joan Josep Marca (esquerra), i el rector de la URV, Josep Anton Ferré, durant l'acte de signatura de la renovació del conveni de col·laboració per al 2016. (Fotografia: URV).

El suport de la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) a la promoció de la cultura al Camp de Tarragona s’estructura en convenis bilaterals amb associacions i entitats i també en acords amb institucions de referència,  com ara l’Ajuntament de Tarragona, el Consell Comarcal del Tarragonès, l’Arquebisbat de Tarragona i la Universitat Rovira i Virgili (URV).

Aquesta setmana s’ha signat la renovació del conveni amb aquest darrer ens, pal de paller de la recerca, el coneixement  i l’educació de qualitat al territori. I també de l’intercanvi acadèmic amb la resta del món.

L’acte va comptar amb la presència del rector de la URV, Josep Anton Ferré, i el president de la FPMC, Joan Josep Marca, que van destacar i valorar l’acord marc de col·laboració existent entre les dues parts des del 2011.

La subvenció d’enguany està pressupostada en 16.000 euros, amb destinació finalista per a activitats relacionades amb la formació, la recerca i la difusió.

En concret, es beneficiaran d’aquest ajut l’Aula de Teatre i l’Orquestra de la URV i també diferents activitats realitzades per l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC), adscrit a la Universitat Rovira i Virgili.

Un altre receptor serà  el Grup de Recerca Ideologies i Societat en la Catalunya Contemporània (ISOCAC), i també es finançaran dos congressos acadèmics: la trobada internacional que s’organitzarà per commemorar el 80è aniversari de l’inici de la Guerra Civil, organitzat pel Centre d’Estudis sobre Conflictes Socials (CECOS) (8-12 de novembre)  i la reunió d’INFER, la xarxa internacional per a la investigació en Economia, que ja va tenir lloc els dies 9 i 10 de juny, a Reus.