El Concurs de Pintura de la FPMC supera ja el mig centenar d’inscrits

El concurs estatal de pintura que organitza enguany, per primer cop, la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha superat ja el mig centenar d’inscrits.

El certamen té com a principal finalitat  fomentar la creació i la recerca en aquest camp cultural i artístic i clourà amb una exposició oberta al públic de totes les obres presentades. La mostra es farà del 3 al 13 de novembre al Refugi número 1 del Port de Tarragona i servirà també per donar a conèixer els noms dels guanyadors.

El concurs té una dotació econòmica en guardons de 3.800 euros (1.800 euros per al vencedor i dos accèssits de 1.200 euros i 800 euros, respectivament).

El principal responsable tècnic de l’organització és el reconegut artista tarragoní Pere Joan Salas, que destaca la bona acollida que ha tingut aquesta iniciativa. “Hem rebut moltes trucades i consultes per demanar informació, fins el punt de superar les nostres previsions inicials”, afirma.

Salas recorda les dificultats lògiques, pel que fa al coneixement i la promoció, d’organitzar la primera edició de qualsevol concurs artístic. Un fet que, en el cas d’aquest certamen, no s’està notant gaire. “Estem molt animats i il·lusionats davant la reacció rebuda i la inscripció de participants”, assegura l’artista local.

Les obres participants s’han de presentar del 3 al 16 d’octubre, tot i que ja fa uns mesos que és obert el període d’inscripció, omplint el formulari que es pot trobar aquí.

La temàtica i la tècnica del concurs és lliure i els treballs han de ser originals, signats i inèdits, és a dir, que no hagin estat ni exposats ni premiats en cap altre concurs o mostra.

El jurat estarà format per membres de la FPMC, crítics d’art, i representants de les entitats col·laboradores del certamen: el Port de Tarragona, l’Ajuntament de Tarragona, la Diputació de Tarragona, la Universitat Rovira i Virgili (URV) i la Generalitat de Catalunya.

Els premis es lliuraran durant la gala anual que celebra la Fundació. Les bases del concurs es poden consultar aquí:

Per a més informació es pot trucar al telèfon 610-920-650 (Pere Joan Salas).