Promoció de concerts de música simfònica i de cambra a la ciutat

El president de Joventuts Musicals de Tarragona, Josep Maria Rota i Aleu (esquerra),  i el president de la Fundació, Joan Josep Marca, a l'acte de signatura del conveni de col·laboració entre les dues entitats.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha renovat enguany el conveni de col·laboració amb les  Joventuts Musicals de Tarragona, una de les principals entitats locals en la promoció de concerts a la ciutat.

L’associació, creada el 1962 i adherida a la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya -un col·lectiu que, a nivell internacional, ha estat declarat per l’ONU “el moviment musical sense ànim de lucre més important de tot el món“- organitza prop de trenta espectacles a l’any, dividits en tres temporades (hivern, primavera i tardor).

En conjunt, ofereix una programació regular, en col·laboració amb l’Ajuntament i, per aquest motiu, té més de 300 socis (és la segona amb més abonats de Catalunya), que gaudeixen dels concerts que es fan al Teatre Tarragona i al Metropol. En el primer cas s’aposta per la música simfònica de gran format (els caps de setmana) i en el segon, els dimarts, per la música de cambra.

El conveni del 2016, pressupostat en 2.000 euros, serveix també per impulsar noves iniciatives com la celebració a la ciutat de set concerts de l’Orquesta Càmara Musicae (OCM), el col·lectiu de músics professionals més important de Tarragona.

Un altre repte d’aquest any ha estat  l’organització d’espectacles de dixie, dins el festival internacional anual que es fa a la ciutat, un concert de joves intèrprets i un altre, al juny, amb l’Àgora Brass Ensemble, una banda formada per professors de música de tota la demarcació

L’entitat té també com a prioritat promoure intèrprets, en especial els més joves, i associacions musicals del territori. Amb aquesta filosofia, col·labora també amb Camerata XXI, la Jove Orquestra Intercomarcal de Tarragona i la de la Universitat Rovira i Virgili.