Col·laborant amb la creació poètica d’autors locals

D'esquerra a dreta, Ramon Marrugat, patró de la Fundació, Fermí Roig, president del col·lectiu La Gent del Llamp, i Joan Josep Marca, president de la FPMC, durant l'acte de signatura del  conveni de  col·laboració.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha renovat de nou el conveni de col·laboració amb el col·lectiu tarragoní La Gent del Llamp, especialitzat des de fa dècades en l’edició i publicació d’obres literàries d’autors locals.

L’entitat, a on hi participen diferents escriptors de la ciutat, és una de les més longeves de Catalunya dins el seu camp. Des de 1982 publiquen amb continuïtat una col·lecció de llibres que ha donat a conèixer molts nous escriptors com Adam Manyé, Aleix Cort, Gabriel Guasch i Adrià Targa. Alhora han difós també  l’obra de clàssics com Hölderlin, Goethe, Sheridan, Maupassant, Wilde, Beckett, Weiss o Turrini.

L’objectiu principal del conveni del 2016,  pressupostat en 3.000 euros, és donar suport a l’edició del darrer llibre de poesia de Lurdes Malgrat, reconeguda escriptora tarragonina i directora de l’Escola de Lletres.

L’obra es titula Senyals a la costa (Cossetània Edicions) i evoca la contraposició dels mites i la descripció científica de la realitat,  dues cares de la mateixa moneda que, combinades, donan pas a un univers viu, vital i en moviment continu en la concreció figurativa i conceptual de la poètica.

Un univers que habita l’ésser humà experimentant-lo, investigant-lo, patint-lo, descobrint-lo, donant-li forma. Un univers, en paraules de l’autora, que convida al viatge a través del temps i de l’espai, de la reflexió externa i la interna, de l’evocació profunda i sentida del jo poètic que completa la metàfora i que evidencia que la poesia conté una mirada polièdrica sobre l’experiència més essencialment humana.

La col·lecció La Gent del Llamp ha publicat obra literària de 74 autors, 12 traductors i obra gràfica (bàsicament portades, però també il·lustracions interiors i gravats) d’altres 24 artistes.

El col·lectiu se sosté gràcies a un nucli de subscriptors i la col·laboració d’algunes institucions. Actualment, el Consell Comarcal del Tarragonès, la Diputació de Tarragona i, en el cas del nou llibre de Lurdes Malgrat, la Fundació Privada Mútua Catalana.