Celebrant els trenta anys de l’Estudi de Música

L’Estudi de Música de Tarragona és una entitat fundada l’any 1985 amb l’objectiu de fomentar i promoure l’aprenentatge musical en totes les edats i nivells.

Per les seves aules, ubicades inicialment al carrer Reding i, des del curs 1997-1998, al Passatge Cobos, hi passen alumnes amb intencions musicals molt diverses. Des dels mes petits, amb el programa bresol per a nens de 0 a 3 anys, fins a la gent gran amb el programa d’aficionat per als que volen fer realitat el somni de tocar un instrument.

També hi ha estudiants que volen aprendre coses noves, els que els hi agrada la música clàssica i/o la moderna, i els que es preparen per ser professionals en aquest art.

El passat 12 de juliol, l’Estudi de Música va celebrar els seus primers trenta anys de vida amb amb l’estrena, al Teatre Tarragona, d’un espectacle de producció pròpia on va recuperar el mite de Carmen, el de l’amor lliure del domini masculí, adaptant en clau contemporània la universal òpera de Bizet.

El muntatge, amb format de teatre musical i el títol de Karmen, va ser tot un èxit, sota la direcció escènica del tarragoní Marc Chornet i la  musical de Jordi Martí, amb arranjaments musicals i partitures cedides per Octavi Ruiz i La Lira Ampostina.

També va destacar la participació damunt de l’escenari de 130 intèrprets provinents de l’escola i l’orquestra de l’Estudi de Música, l’Aula d’Arts Escèniques de l’IES Pons d’Icart, la Banda Unió Musical de Masdenverge, el Cor Cantabambolines i membres de les orquestres Häendel i Corelli del Conservatori de Vila-seca.

Per arrodonir el caràcter extraordinari d’aquesta obra, els solistes van ser exalumnes i col·laboradors habituals de l’escola, com ara Neus Pàmies, Albert Mora, Jordi Llordella i Neus Roig.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), que ja va col·laborar el 2014 amb l’Estudi de Música per organitzar la cantata infantil Amics de Pedra, va donar suport a aquest espectacle especial i al trentè aniversari de l’entitat local, amb un conveni de col·laboració pressupostat en 3.000 euros.

Una nova mostra del compromís de la Fundació amb la formació cultural i musical dels ciutadans de la demarcació, com a eix fonamental per a la cohesió social i el progrès.