Impulsant la creació literària en català

D'esquerra a dreta, Ramon Marrugat, patró de la Fundació, Lurdes Malgrat, directora de l'Escola de Lletres, i Joan Josep Marca, president de la FPMC, a l'acte de signatura de la renovació del conveni.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha renovat enguany el conveni de col·laboració amb l’Escola de Lletres de Tarragona, una entitat cabdal en la promoció de la llengua i la cultura catalana a la ciutat.

L’associació local, amb seu a la Casa de les Lletres, ofereix des de fa anys una programació estable d’activitats dirigides a la formació en l’àmbit de la literatura.

Aquesta objectiu es concreta en tallers d’escriptura creativa per a joves i adults, de contes infantils, d’iniciació a la narrativa i monogràfics gratüits de traducció literària, cinema i literatura i noves tecnologies, a més d’actes de lectura pública.

El conveni del 2016, pressupostat en 3.500 euros serveix també per donar impuls a noves iniciatives com ara un taller d’escriptura de textos teatrals, dirigit pel dramaturg Albert Mestres.

S’ha ampliat, a més, l’oferta de les sessions monogràfiques d’escriptura literària que es fan els dissabtes, amb la col·laboració d’autors locals com Jordi Tiñena i Joan Cavallé.

Un altre novetat fou l’exposició de fotos i textos que, amb el títol Des del blanc, barrejava la pintura clàssica amb l’actualització de textos contemporanis. Aquesta mostra es va veure el passat mes de maig a l’Antic Ajuntament, al carrer Major, on hi ha la Casa de les Lletres.