Formació, cultura i esport

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha renovat enguany el conveni de col·laboració signat el 2015 amb el Club Natació Tàrraco, una de les entitats esportives més emblemàtiques de la ciutat.

L’acord, pressupostat en 3.000 euros, dóna continuïtat al suport de la Fundació a les jornades de cultura i esport que organitza el club amb l’objectiu d’evidenciar el valor d’aquesta simbiosi com a “eix fonamental per a l’educació, la formació i el desenvolupament intel·lectual i físic de les persones”, segons explica el gerent del Tàrraco, Francesc Bordas.

Les jornades es centren en l’organització de xerrades i conferències amb personatges destacats dels dos àmbits, el cultural i l’esportiu, a nivell local i nacional.

Com a exemple, dos dels darrers convidats han estat el catedràtic d’Arqueologia de la Universitat Rovira i Virgi, Joaquín Ruiz de Arbulo, que va protagonitzar un debat sobre la pràctica esportiva a l’Imperi romà, i la reconeguda entrenadora catalana de bàsquet, Carme Lluveras.

Aquesta iniciativa forma part del procés de creixement institucional que viu el Club Natació Tàrraco des de fa uns anys, vinculat al canvi social i esportiu experimentat amb la creació de noves seccions, com la natació sincronitzada, l’hoquei-subaquàtic, el triatló, el tennis de taula i l’atletisme.

Fundat el 1963, el club local compta amb unes instal·lacions pròpies al Passeig Torroja, enfront de les muralles, on han après a nedar més de 25.000 tarragonins durant el darrer mig segle, a més de ser un planter de nedadors i tècnics d’alt nivell.