Ampliació del termini d’inscripció al 3er Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic de la Tarraco Biennal

El comitè organitzador del 3er Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic, presidit per la Fundació Privada Mútua Catalana dins el marc de la Tarraco Biennal, ha decidit ampliar el termini per presentar les comunicacions i els textos definitius de la trobada, que es celebrarà entre el 16 i el 19 de novembre d’enguany.

El tema central d’aquesta edició serà el circ romà i les sessions científiques giraran entorn de quatre ponències: L’espectacle. Iconografia de les competicions circensesEl món del circ. La documentació epigràfica; Arquitectura dels circs i El circ de Tàrraco.

El termini per enviar les comunicacions i les propostes de pòsters s’ha ampliat fins el 15 de juliol, mentre que el textos complets s’hauran de trametre a l’organització abans del 31 de desembre del 2016. Amb tot aquest material s’editaran i publicaran, l’any següent, les actes del congrés.

El comitè científic de la trobada ha decidit també ampliar el temps d’exposició de les comunicacions, limitat només pel nombre de treballs acceptats. Cada autor tindrà vint minuts per exposar la seva proposta i, al final de cada sessió, tindrà lloc un debat.

S’acceptaran propostes sobre qualsevol dels quatre eixos temàtics. Aquestes s’han d’enviar a la secretaria del congrés (jlopez@icac.cat) i seran avaluades pels membres del comitè, que resoldran les admeses i excloses abans del 30 de juliol.

Aquest ens, de caire científic, està format per Maria Adserias i Maite Miró (SSTT de Cultura de la  Generalitat de Catalunya); Lluís Balart i Joan Menchon (Museu d’Història de Tarragona); Francesc Barriach (Reial Societat Arqueològica Tarraconense); Joan Gómez Pallarès (Institut Català d’Arqueologia Clàssica); Joan Josep Marca, Antoni Pujol, Ramon Marrugat i Francesc Roig (Fundació Privada Mútua Catalana); Andreu Muñoz (Arquebisbat de Tarragona); Isabel Rodà (Universitat Autònoma de Barcelona);  Joaquín Ruiz de Arbulo (Universitat Rovira i Virgili); Francesc Tarrats (Museu Nacional Arqueològic de Tarragona) i Jordi López Vilar (Institut Català d’Arqueologia Clàssica), com a secretari.

Les propostes de comunicació consistiran en el resum del treball amb una extensió d’entre 2.000 i 3.000 caràcters (amb espais) i inclouran: títol, autors amb la seva institució de referència, resum i un apartat final de qüestions per al debat.

Els textos rebuts de les comunicacions aprovades seran publicats a la pàgina web del congrés (www.tarracobiennal.com) per tal que els assistents els puguin consultar amb antelació, facilitant així el debat i la discussió posteriors.

Les propostes de pòster consistiran en el resum del treball amb una extensió d’entre 1.500 i 2.000 caràcters (amb espais) i inclouran: títol, autors amb la seva institució de referència i resum.

El nombre de pòsters és il·limitat. S’exposaran a la seu del congrés. Per a la seva confecció, caldrà seguir les normes següents:

– Dimensions: format DIN-A1.
– Orientació: vertical.
– Font: Times New Roman.
– En la part superior central del pòster haurà de figurar la següent informació: títol del pòster, autor i institució de procedència.
– En la cantonada superior esquerra haurà de figurar la referència a la reunió.
– Els comunicants podran portar personalment el pòster a la reunió o bé podran enviar-lo per correu postal a la Secretaria General (Institut Català d’Arqueologia Clàssica. Pla d’en Rovellat, s/n. 43003 Tarragona).

Les llengües acceptades són les següents: català, castellà, francès, italià, portuguès, anglès i alemany.

El preu de la inscripció és de 30 €. La inscripció reduïda, aplicable a estudiants, aturats i jubilats que ho acreditin mitjançant un document (carnet d’estudiant, de jubilat o inscripció a l’INEM), tindrà un preu de 10 €. S’accedeix al procés d’inscripció mitjançant la web: www.tarracobiennal.com.

El 3er Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic canviarà d’espai de celebració en referència a les dues edicions anteriors i aquest 2016 es farà al Centre Tarraconense El Seminari.

El títol del congrés serà La Glòria del Circ. Carreres de carros i competicions i estarà dedicat, in memoriam, a Xavier Dupré, arqueòleg i director del Taller Escola d’Arqueologia. Dupré va impulsar en el seu moment les excavacions de la capçalera del Circ de Tarragona i en publicà diversos treballs fonamentals.