Història urbanística i arquitectònica de la Rambla Vella

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha signat un conveni de col·laboració amb el Cercle d’Estudis Històrics i Socials Guillem Oliver del Camp de Tarragona (CEHSGO) per editar un llibre sobre la història de l’urbanisme i l’arquitectura a la Rambla Vella i el seu entorn, un dels principals eixos de la ciutat de Tarragona.

L’autor de l’obra és Josep Llop Tous, expresident de la delegació a Tarragona del Col·legi  d’Arquitectes de Catalunya (COAC), que ha fet un interessant estudi de la primera rambla de la ciutat. Una via de gran importància com a nexe d’unió entre el nucli antic de la Part Alta romana i, posteriorment, medieval, i l’Eixample urbà fora de les muralles, que es va començar a crear a finals del segle XVIII, al damunt del que havia estat el Fòrum de la Colònia i la gran urbs de Tàrraco, que arribava fins al mar i el Port.

Protegida com a Bé Cultural d’Interès Local, la Rambla Vella ha estat testimoni directe de la història contemporània de Tarragona. L’autor del llibre fa un recorregut detallat pel seu passat i present, amb una atenció especial als edificis emblemàtics que hi acull, com ara els convents.

El conveni de col·laboració inclou una partida per a l’edició de la revista Kesse de divulgació d’història, ciències socials i cultura al Camp de Tarragona.

El CEHSGO és una entitat fundada el 1990 amb l’objectiu de donar suport a la publicació de treballs i investigacions sobre la història de Tarragona i la seva àrea d’influència.