Cant coral a la Catedral

La presidenta del Cor Ciutat de Tarragona, Margarita Aniorte i el president de la Fundació, Joan Josep Marca, durant l'acte de signatura del conveni de col·laboració.

El Cor Ciutat de Tarragona, una de les principals i més emblemàtiques formacions de cant coral de la ciutat, ha viscut enguany una experiència força enriquidora, mitjançant la gira que ha fet pel país  l’Orquesta Simfònica del Vallès.

La iniciativa ha portat aquesta entitat musical de prestigi internacional per diferents indrets de Catalunya, interpretant concerts amb l’acompanyament de cors. En total hi han participat deu, tres dels quals es van congregar a l’actuació celebrada a Tarragona el passat 21 de març, que va omplir de públic la Catedral.

L’Orquestra Simfònica del Vallès, acompanyada de 150 cantaires del Cor Ciutat de Tarragona, el Cor Tyrikae de Tortosa i el Cor Brookner de Barcelona, va interpretar La Passió segons Sant Mateu, una obra cabdal de la història de la música, composada per Johann Sebastian Bach.

L’èxit fou aclaparador i va evidenciar, un cop més, les excepcionals condicions escèniques de la Catedral per acollir concerts de gran format i l’interès dels ciutadans per la música i el cant coral de qualitat.

És per tot això, que la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), va donar suport a aquesta actuació amb un conveni de col·laboració amb el Cor Ciutat de Tarragona, pressupostat en 2.500 euros.