Educant des de la cultura i la història

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) dona suport enguany a una innovadora iniciativa lligada a la promoció de la cultura i la història entre els nens.

Es tracta de projecte Tàrraco, de la mà dels infants, promogut per Còdol Educació, una empresa amb seu a Reus, integrada per professionals de diferents camps, que treballa des de l’any 1994 en la creació de projectes de serveis educatius per a centres, museus, institucions i equipaments, proveïnt-los d’activitats pedagògiques de qualitat.

En el cas d’aquesta iniciativa, vinculada al patrimoni històric romà de Tarragona, Còdol Educació ha ideat i dissenyat un pla a desenvolupar en tres anys a les escoles de la ciutat, per donar a conèixer la Tàrraco Patrimoni Mundial.

El curs 2016-2017 es viurà la primera fase, a la que la Fundació dóna suport mitjançant un conveni de col·laboració pressupostat en 3.000 euros, que consistirà en mostrar el projecte als centres educatius i explicar la planificació prevista.

Els dos cursos posteriors es dedicaran a fer que alumnes de segon i tercer de Primària dibuixin, assessorats per pedagogs, arqueòlegs i historiadors, una guia il·lustrada d’aquella gran colònia que va ser una de les principals capitals provincials de l’Imperi.

El producte final serà aquesta guia urbana de fa més de dos mil anys, que  s’editarà per fer-la servir com a material didàctic i de difusió entre els nens tarragonins.

Còdol Educació ja col·labora amb el festival Tarraco Viva de recreació i divulgació històrica de l’època romana, i farà servir en aquest nou projecte l’experiència adquirida al certamen.