La tercera gala anual de la Fundació Mútua Catalana retrà homenatge a Rafael Gabriel

La fotografia d'honor de la primera edició del Premi Fundació Mútua Catalana, lliurat el 2015. D'esquerra a dreta, Pere Jornet i Grabell, patró i fill de l'homenatjat Pere Jornet i Grant, Joan Josep Marca, president de la Fundació, el llavors conseller de Cultura, Ferran Mascarell i Josep Sendra i Navarro, patró fundador. (Fotografia: Juan Segovia)

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) celebrarà el proper cinc de maig la seva tercera gala anual de reconeixement a la tasca que fan les entitats culturals i les institucions a les que dona suport. L’edició d’enguany servirà també per retre homenatge a Rafael Gabriel, president de la Reial Societat Arqueològica Tarraconense.

Després de les experiències anteriors, el 2014 i el 2015, al Teatre Tarragona i el Centre Tarraconense El Seminari, respectivament, l’acte es celebrarà aquest cop a la Sala del Sarcòfag d’Hipòlit del Pretori, a la plaça del Rei. Està prevista la presència dels dirigents de les 56 associacions i institucions amb les que la FPMC té suscrits convenis de col·laboració, amb un costat total que, enguany, supera els 200.000 euros.

Entre aquestes destaquen l’Ajuntament de Tarragona, que estarà representat a l’acte per l’alcalde, Josep Félix Ballesteros, la Universitat Rovira i Virgili (URV), el Consell Comarcal del Tarragonès, l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC) i l’Arquebisbat.

Pel que fa a les entitats, hi destaquen la Cooperativa Obrera Tarraconense, l’Agrupació d’Associacions de Setmana Santa, el Club Natació Tàrraco, la Fundació Carreras de Vila-seca, la Fundació Pau Casals d’El Vendrell, el Centre de Lectura de Reus, la Coordinadora de Centres d’Estudis, l’Institut Ramon Llull, el Centre d’Estudis Penedesencs, el Centre d’Estudis Vallencs, l’Institut Ramon Muntaner, l’editorial Onada i la Reial Societat Arqueològica Tarraconense.

El president d’aquesta darrera entitat, Rafael Gabriel, rebrà el segon Premi Fundació Mútua Catalana de reconeixement a la trajectòria en defensa de la cultura. Aquest guardó es va instaurar l’any passat i va tenir com a primers guanyadors el polític catalanista i activista cultural tarragoní durant la dictadura, Josep Sendra i Navarro, i el primer president de la Mutua de Seguros de Tarragona i impulsor de la FPMC, Pere Jornet i Grant.

L’acte del cinc de maig comptarà també amb l’actuació del reconegut baríton local, Àngel Òdena, que estarà acompanyat al piano per Marco Evangelisti.