Renovació de l’acord de suport al Casal Tarragoní

Per tercer any consecutiu, la  Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) dóna suport al món de la  sardana mitjançant la signatura d’un conveni de col·laboració amb el Casal Tarragoní que, per aquest 2016, està pressupostat en 3.500 euros.

El Casal és una entitat amb més de mig segle d’història (es va fundar l’any 1957), amb seu a la Cooperativa Obrera de Tarragona (COT). Cada temporada organitza una desena d’actes entre ballades i aplecs. Tenen 90 socis i una cobla, la Cossetània, que compta amb un quintet de vent, Tau Quintet de Cobla.

El suport de la Fundació permetrà organitzar enguany dos actes força especials. D’una banda, un concert al Teatre Metropol durant les Festes de Santa Tecla, amb la cobla La Principal de Tarragona. I un segon espectacle del mateix format, en aquest cas amb la Cossetània, per a Santa Llúcia, el 27 de novembre, a la sala Eutyches del Palau de Congressos de la ciutat.

Aprofitant aquest acte, el Casal vol instaurar el lliurament d’un premi per distingir una entitat o persona per la seva tasca en favor de la promoció cultural.

També es dedicarà una part de l’ajuda econòmica a la gravació d’un disc de la Cobla Mar i Cel, vinculada des de fa temps amb Tarragona.

El conveni de col·laboració el van signar a inicis d’aquest mes d’abril el president del Casal Tarragoní, Jordi Grau, i el de la FPMC, Joan Josep Marca.