Conveni de col·laboració amb l’Arquebisbat

El president de la FPMC, Joan Josep Marca (esquerra) i l'arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol, durant l'acte de signatura del conveni. Fotografia: Arquebisbat de Tarragona.

L’Arquebisbat Metropolità de Tarragona és una de les institucions més importants de la ciutat i està estretament vinculada a la seva història des dels inicis del cristianisme, en època romana. Per aquest motiu, compta amb un important patrimoni arqueològic i cultural que requereix de constants treballs de conservació i manteniment.

Per donar suport a aquesta tasca, la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha signat enguany un conveni de col·laboració amb l’Arquebisbat, pressupostat en 11.000 euros.

Segons l’acord, l’ajut econòmic de la Fundació es destinarà a diferents accions. Per una banda, l’edició de les actes de l’Any Vidal i Barraquer, cardenal arquebisbe de Tarragona entre el 1919 i el 1943.  També es finançarà una part dels treballs d’excavació arqueològica, recuperació i museïtzació  que es fan dins el recinte de la Catedral. I es contribuirà al projecte de millora del Museu Diocesà.

El conveni inclou també un intercanvi entre totes dues entitats, concretat en la celebració a les instal·lacions del Centre Tarraconense El Seminari, propietat de l’Arquebisbat, de diferents actes organitzats per la FPMC. Aquest és el cas de la primera edició del fòrum de debat econòmic Converses al Camp de Tarragona, celebrat els passats 11 i 12 d’abril, i el 3er Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic, que es farà entre el 16 i el 19 de novembre del 2016.

L’acord de col·laboració el van signar el passat 14 d’abril l’actual arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol, i el president de la Fundació, Joan Josep Marca.