Suport a la poesia i la literatura catalanes

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha renovat per al 2016 el conveni de col·laboració amb l’Associació de Professionals i Estudiosos en Llengua i Literatura Catalanes (APELLC) de Tarragona.

Enguany, la FPMC centra el seu suport financer (3.500 euros) en dues activitats emblemàtiques de la programació anual de l’APELLC: Veus Paral·leles i la Tardor Literària.  En el primer cas, es tracta d’un recital poètic organitzat des de fa més de deu anys arreu dels Païssos Catalans per la Institució de les Lletres, que consisteix en fer un intercanvi entre autors locals i d’altres indrets del món.

Enguany s’ha escollit el grec modern i, en el cas de Tarragona, tres joves poetes que escriuen en cadascuna de les dues llengues es trobaran primer a la ciutat per fer un recital conjunt i després repetiran l’experiència a terres hel·lenes.

L’acte encara no té una data concreta assignada, però es fa sempre a inicis de juliol. Es tracta d’un espectacle creatiu i innovador, força consolidat, amb una actriu que fa de fil conductor. L’any passat es va celebrar al Centre Tarraconense El Seminari i va aplegar més de 100 espectadors, una xifra considerable en una trobada poètica.

Pel que fa a la Tardor Literària, es celebra el darrer trimestre de l’any i és també una iniciativa amb més d’una dècada de trajectòria. A cada edició s’escull un fet literari relacionat amb Tarragona i el país i s’organitza al seu voltant una taula rodona amb un debat posterior. Per enguany no s’ha decidit encara la temàtica. El 2015, com a exemple, es va parlar de l’obra de l’escriptor Manuel de Pedrolo, coincidint amb la celebració de l’any dedicat al popular autor, entre d’altres, del Mecanoescrit del segon origen.