El projecte finançat per la Fundació descobreix noves parts del Circ

Els treballs de prospecció i cates arqueològiques fet  les darreres setmanes a dos solars municipals del carrer dels Ferrers de Tarragona, amb el finançament de la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), han confirmat el que els experts preveien: l’existència de noves graderies del circ romà de Tàrraco.

La troballa s’emmarca a la zona nord, entre el Pretori i l’actual façana de l’Ajuntament. Són quatre línies que coincideixen amb les que es troben conservades a més alçada, a la plaça dels Sedassos. També s’han recuperat elements d’èpoques posteriors, com ara un mur d’època medieval i escales o estructures d’època més moderna.

Segons ha explicat l’arqueòloga municipal, Imma Teixell,  s’ha recuperat la línia de podi i s’ha pogut tocar l’arena del circ. Això permet que la secció de l’espai on corrien els carros i on s’asseia la gent quedi sencera i tancada.

Plànol on es pot veure, pintat de color groc, l'àmbit de les prospeccions arqueològiques iniciades avui a un dels laterals del carrer dels Ferrers.
Plànol on es pot veure, pintat de color groc, l’àmbit de les prospeccions arqueològiques iniciades avui a un dels laterals del carrer dels Ferrers.

L’objectiu per als propers mesos, fins al primer trimestre del 2017, és treballar per fer visibles aquestes restes i integrar-les a l’entorn urbà, museïtzant l’espai per a la seva divulgació i comprensió per part dels tarragonins i els visitants.

Actualment, els dos solars estan delimitats per un alt mur, però aquesta imatge canviarà quan finalitzi l’actual projecte. Alguns dels canvis que patirà l’espai serà la creació d’un mirador a on ara hi ha el mur. També s’estudia la seva integració  a la ruta patrimonial i turística de la Tarragona declarada Patrimoni Mundial

L’actuació s’emmarca en el conveni de col·laboració signat a finals de l’any passat per la FPMC i l’Ajuntament de Tarragona. L’acord estableix una aportació de la Fundació de 110.000 euros per contribuir durant el 2016 a les despeses de prospecció i recuperació arqueològica d’aquesta part de les voltes, seguint el Pla director del Circ, amb la intenció de fer-la visitable.