Inici de les noves prospeccions arqueològiques de la graderia del Circ a l’entorn de la plaça dels Sedassos

Els treballs de recuperació i museïtzació de noves zones de la graderia del Circ romà de Tàrraco, a l’entorn de la plaça dels Sedassos, finançades per la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), han començat aquest dilluns, 14 de març, amb unes prospeccions arqueològiques al carrer dels Ferrers.

Aquesta primera intervenció es perllongarà durant dues setmanes per fer més visible i conèixer l’estat de conservació de les estructures de la part de la graderia nord del Circ que hi ha soterrades a solars del carrer dels Ferrers que donen a la plaça dels Sedassos. També s’estudiarà la integració d’aquest nou espai a la ruta patrimonial i turística de la Tarragona declarada Patrimoni Mundial.

Plànol on es pot veure, pintat de color groc, l'àmbit de les prospeccions arqueològiques iniciades avui a un dels laterals del carrer dels Ferrers.
Plànol on es pot veure, pintat de color groc, l’àmbit de les prospeccions arqueològiques iniciades avui a un dels laterals del carrer dels Ferrers.

Aquests dies, els treballs es centraran en conèixer les diferents estratificacions conservades al subsòl, així com la seva cronologia, mitjançant l’excavació de tres obertures que serviran per tenir una mostra representativa de tot l’àmbit a estudiar. A partir d’aquí es crearà una zona molt més diàfana que farà les funcions de mirador i espai de divulgació d’aquesta part de la graderia del Circ romà.

L’actuació s’emmarca en el conveni de col·laboració signat a finals de l’any passat per la FPMC i l’Ajuntament de Tarragona. L’acord estableix una aportació de la Fundació de 110.000 euros per contribuir durant el 2016 a les despeses de prospecció i recuperació arqueològica d’aquesta part de les voltes, seguint el Pla director del Circ, amb la intenció de fer-la visitable.