Conveni amb Repsol per editar el col·leccionable del Patrimoni Mundial

El director general de comunicació de Repsol a Tarragona, Josep Bertran (esquerra), i el president de la Fundació, Joan Josep Marca, durant la signatura del conveni.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha signat avui un conveni de col·laboració amb Repsol per donar suport a l’edició  del col·leccionable  Tàrraco, Patrimoni Mundial. Una nova visió.

L’obra, que consta de deu fascicles de vint pàgines que ja s’estan distribuïnt amb la revista Fet a Tarragona, es va presentar el passat 19 de gener a la sala d’actes de l’Ajuntament, a on va rebre una gran acollida per part del món acadèmic i la societat civil tarragonina.

La nova iniciativa editorial de la FPMC ofereix textos, fotografies inèdites i gràfics visuals en 3D per descobrir aspectes fins ara poc coneguts dels monuments i elements de la Tàrraco romana, declarats Patrimoni Mundial l’any 2000 per la Unesco.

És, doncs, una aposta innovadora pel que fa als continguts i la seva presentació, que compta, a més, amb la garantia de qualitat i rigor d’estar dirigida per l’equip de professors i arqueòlegs de la Universitat Rovira i Virgili (URV) que lideren Joaquín Ruiz de Arbulo i Ricardo Mar, dos dels principals coneixedors de la Tàrraco romana.

Totes les fitxes es podran guardar dins unes cobertes, que es poden recollir de forma gratuïta a la Llibreria de la Rambla i la Llibreria La Capona, fins a completar la col·lecció. El projecte culminarà amb l’edició d’un volum d’unes 250 planes.

Actualment ja és a la venda als quioscs i llibreries de la ciutat la primera fitxa, dedicada a l’Arc de Berà i la Torre dels Escipions. El col·leccionable es distribueix de forma exclusiva amb el Fet a Tarragona, oferint així pel mateix preu dos productes divulgatius de qualitat units per l’objectiu de posar en valor i promocionar el patrimoni arqueològic únic de la ciutat.

A l’acte de signatura, celebrat de forma simbòlica davant la capçalera del Circ romà, hi han participat el president de la Fundació, Joan Josep Marca, i el director general de comunicació de Repsol a Tarragona, Josep Bertran.