Èxit de la presentació del col·leccionable del Patrimoni Mundial

D'esquerra a dreta, els professors Ferran Gris i Joaquín Ruiz de Arbulo (URV), la tinenta d'alcalde Begoña Floría, el president de la FPMC, Joan Josep Marca, i el director del Fet a Tarragona, Ricard Lahoz, durant l'acte de presentació del col·leccionable. Fotografia: David Oliete.

La sala d’actes de l’Ajuntament de Tarragona es va omplir de gom a gom el passat 19 de gener amb motiu de la presentació del col.leccionable Tàrraco, Patrimoni Mundial. Una nova visió, impulsat per la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) .

L’obra consta de deu fascicles de vint pàgines que es distribuïran de forma exclusiva amb la revista Fet a Tarragona, i ofereix textos, fotografies inèdites i gràfics visuals en 3D per descobrir aspectes fins ara poc coneguts dels monuments i elements de la Tàrraco romana, declarats Patrimoni Mundial l’any 2000 per la Unesco.

Es tracta d’una iniciativa innovadora pel que fa als continguts i la seva presentació, que compta amb el suport de Repsol i està dirigida per un equip de professors i arqueòlegs de la Universitat Rovira i Virgili (URV), que lideren Joaquín Ruiz de Arbulo i Ricardo Mar.

Totes les fitxes es podran guardar dins les cobertes, que es poden recollir de forma gratuïta a la Llibreria de la Rambla i la Llibreria La Capona, fins a completar la col·lecció. El projecte culminarà amb l’edició d’un volum d’unes 250 planes.

L’acte de presentació va estar presidit per la  tinenta d’alcade de Cultura, Begoña Floría, el catedràtic d’Arqueologia de la URV, Joaquín Ruiz de Arbulo, el director del Fet a Tarragona, Ricard Lahoz, i el president de la Fundació, Joan Josep Marca.

També hi van assistir dirigents dels partits polítics municipals, patrons de la FPMC, investigadors de la URV i responsables de la conservació i promoció del patrimoni arqueòlogic de la ciutat, juntament amb representants d’entitats de la societat civil tarragonina.

Marca va recordar el compromís de la Fundació amb la recerca i la difusió del llegat de Tàrraco, concretat en iniciatives com l’organització del Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic, que enguany viurà la seva tercera edició, i la publicació de la Guia Arqueològica de la ciutat, en català i castellà.

A finals del 2015, la FPMC va concedir una subvenció de 110.000 euros per continuar els treballs de recuperació i museització de les graderies del Circ romà a l’alçada de la plaça dels Sedassos. I ara impulsa aquest col·leccionable, que vol marcar un punt d’inflexió oferint una nova visió dels monuments que formen part del Patrimoni Mundial.