Una nova visió de Tàrraco

Imatge aèria que il·lustra la coberta del col·leccionable ‘Tarraco. Patrimoni Mundial. Una nova visió’. Fotografia: Pepo Segura.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) estrena el 2016 impolsant una nova aposta editorial, de gran envergadura, centrada en la història.

Aprofitant la commemoració del quinzè aniversari del reconeixement, per part de la Unesco, de la Tàrraco romana com a Patrimoni Mundial, la Fundació dóna suport a la publicació d’un  col·leccionable, dividit en deu fascicles, on es descobreixen aspectes inèdits d’un llegat únic que explica el passat i el present de la ciutat.

L’obra es titula Tarraco, Patrimoni Mundial. Una nova visió. Cada fascicle, de vint pàgines, conté fotografies inèdites i elements visuals en 3D que ajuden a la comprensió del text. Totes les fitxes es podran guardar dins les cobertes fins a completar la col·lecció. El projecte culminarà amb l’edició d’un volum d’unes 250 planes.

Es tracta d’una obra innovadora pel que fa als continguts i la seva presentació, dirigida per un equip de professors i arqueòlegs de la Universitat Rovira i Virgili, que lideren Joaquín Ruiz de Arbulo i Ricardo Mar.

Els fascicles es distribuiran conjuntament i exclusivament amb la revista Fet a Tarragona  i no suposaran cap cost addicional per als subscriptors i lectors, que gaudiran de dos productes de qualitat (periodisme i recerca històrica) pel mateix preu de 5€.

Les cobertes del col·leccionable es distribuiran, també gratuïtament, a la Llibreria La Capona i a la Llibreria de la Rambla.

La iniciativa compta amb el suport de Repsol i es presentarà el proper dimarts, 19 de gener, a les 19.00 hores a la sala d’actes de l’Ajuntament de Tarragona. Hi assistiran ls autors i els màxims responsables de la FPMC.

Al mateix acte es podrà comprar el número 15 de la revista Fet a Tarragona, amb el primer fascicle del col·leccionable, i s’hi podran recollir gratuïtament les cobertes.