Presentació de les actes del 2on Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic

La Fundació Privada Mútua Catalana i el Comitè Científic de la Tarraco Biennal presentaran aquest dimecres, 25 de novembre, les actes del 2on Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic, celebrat el 2014 i dedicat a la recerca de la figura i el llegat de l’emperador August, coincidint amb la celebració del segon mil·lenari de la seva mort.

El llibre d’actes recull el resultat de les 59 ponències presentades durant el congrés, a on hi van participar 150 estudiosos i investigadors d’arreu del món, que van debatre sobre el fundador de l’Imperi romà. August és també un personatge clau en la història de Tàrraco, a on hi va viure dos anys, i que, posteriorment, va impulsar com a capital occidental de l’Imperi.

El seu llegat és encara molt present a la ciutat i va rebre l’any 2.000 (enguany es celebra el quinzè aniversari) el reconeixement de la UNESCO, que va declarar la Tàrraco romana Patrimoni Mundial de la Humanitat.

L’acte es farà a l’Antiga Audiència (plaça del Pallol, s/n) i començarà a les 19.00 hores. Hi participaran el president de la Fundació Privada Mútua Catalana, Joan Josep Marca, el catedràtic d’Arqueologia de la Universitat Rovira i Virgili, Joaquín Ruiz de Arbulo, i el geògraf i fotògraf tarragoní, Rafael López-Monné, que presentarà el projecte El retorn dels déus: Xenikós Kaimon, el retorn de Dionysos.