Una aposta decidida per la música clàssica de qualitat

L’Orquestra Camera Musicae (OCM) de Tarragona és, actualment, el principal referent de música clàssica a la ciutat. Fundada l’any 2006 –aquesta temporada celebra el seu desè aniversari- és una formació professional que organitza la seva pròpia programació estable de concerts, on compagina el repertori clàssic amb la descoberta de noves obres i de nous compositors.

L’OCM va iniciar la temporada 2009-10 el seu projecte de residència a l’Auditori de l’Escola Municipal de Música Pau Casals del Vendrell, vigent en l’actualitat, i fa concerts a la ciutat de Tarragona i a la resta de Catalunya, col·laborant amb institucions del prestigi del Palau de la Música Catalana.

L’orquestra tarragonina ha estat seleccionada per participar en cites de la importància del Festival Internacional de Música Pau Casals del Vendrell, el San Miguel Mas i Mas Festival, el Festival de Música de Llívia, el Festival Interludi de Calonge o el Festival de Rialp, entre d’altres.

També ha actuat en sales com L’Auditori de Barcelona, l’Auditorio Nacional de Madrid i el Palau de la Música Catalana, on produeix la seva pròpia temporada de concerts d’ençà de la temporada 2012-13. Recentment ha realitzat una gira de concerts per diferents ciutats d’Alemanya, Txèquia i Suïssa.

Des del seu inici, Tomàs Grau n’és el director titular i artístic, i des de la temporada 2014-15, Jordi Mora és el principal director convidat de la formació, que compta amb una planter de 80 músics.

L’OCM es finança amb ingressos propis, d’administracions públiques i d’entitats privades com ara la Fundació Mútua Catalana (FPMC), amb qui ha signat enguany un conveni de col·laboració xifrat en 3.500 euros.

Amb aquesta iniciativa, la Fundació mostra el seu suport decidit a la promoció de l’activitat cultural de qualitat a Tarragona, com a font de progrés social.