Difusió internacional del patrimoni cultural tarragoní

La Reial Societat Arqueològica Tarraconense (RSAT) és una de les entitats més emblemàtiques de la ciutat. Fundada el 1844,  és la degana de les associacions culturals locals i la setena del món en el rànquing de les societats de temàtica similar.

Des de la seva creació s’ha dedicat a la recuperació, conservació i promoció del gran patrimoni històric local, amb la Tàrraco romana com a epicentre. Una tasca difícil davant la complexitat de combinar la preservació arqueològica amb el creixement urbanístic de Tarragona, que l’ha portat, sovint, a exercir un paper crític, reivindicatiu i de lluita enfront les administracions.

Tot plegat li ha fet guanyar un prestigi internacional que es reflecteix en el butlletí anual que editen des de l’any 1901. Aquesta publicació difón els estudis arqueològics i històrics realitzats en l’àmbit local i a l’entorn del Camp de Tarragona i compta amb un ampli seguiment per part de la comunitat científica d’arreu del món.

Es distribueix entre 300 entitats de recerca i conservació patrimonial dels cinc continents i permet, alhora, a la RSAT mantenir un intercanvi d’informació i coneixements amb totes elles. Per aquest motiu, la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) ha signat enguany un conveni de col·laboració amb l’arqueològica, com es coneix popularment l’entitat, per donar suport a l’edició del butlletí i a la seva distribució internacional.

El conveni el van signar recentment la presidenta de la RSAT, Pilar Alió, i el president de la FPMC, Joan Josep Marca. Durant l’acte, tots dos van recordar els lligams que uneixen aquestes entitats, que també col·laboren plegades en el Congrés Internacional d’Arqueologia i en l’edició de la Guia Arqueològica de Tarraco.