La Fundació dóna suport al Festival Internacional de Música Pau Casals

La Fundació Privada Mútua Catalana dóna suport enguany a un dels principals esdeveniments culturals que es fan a la demarcació de Tarragona, el Festival Internacional de Música Pau Casals.

El certamen, que arriba aquest 2015 a la seva 35ena edició, es farà entre l’11 de juliol i el 22 d’agost a El Vendrell, ciutat natal de l’emblemàtic músic català.

A l’acte de presentació, que ha comptat amb la participació del president de la Fundació, Joan Josep Marca, s’ha destacat que el violoncel original de Casals tornarà a sonar mitjançant l’actuació dins el programa de l’israelià Amit Peled qui, acompanyat al piano per Daniel del Pino, reproduirà amb l’instrument del mestre vendrellenc el concert que va oferir fa cent anys a l’Institut Peabody de Baltimore, als Estats Units.

El festival presenta enguany un total de setze concerts destinats a homenatjar la figura de Casals. És per això que enguany es torna a fer èmfasi en l’atenció al violoncel, al cant coral català, a la música de cobla i a les formacions i intèrprets catalans.

Les entrades són accessibles per al gran públic, gràcies al suport de les entitats públiques i privades, com la Fundació, que col·laboren econòmicament amb l’esdeveniment.

A banda de la interpretació amb el violoncel original de Casals -l’instrument data de 1733 i el músic el va adquirir el 1913-, l’atenció a la música de violoncel es deixarà veure també en el concert inaugural, a càrrec del japonés Ko Iwasaki (11 de juliol) i amb la presència de Narek Hakhnazaryan, el músic armeni que va guanyar el premi Txaikovski 2011 (20 d’agost).

Com ja és habitual, el programa del Festival compta també amb la presència de diverses orquestres de cambra destacades: l’orquestra Camera Musicae (15 de juliol), l’orquestra Camerata XXI (18 de juliol), l’orquestra Da Camera (8 d’agost) i l’orquestra Berg de Praga (22 d’agost).

L’aposta per les formacions catalanes queda reflectida amb l’actuació prevista del Cor Lieder Camera, dirigit per Elisenda Carrasco, que prepara un arriscat programa a capella (23 de juliol); la Cobla Sant Jordi Ciutat de Barcelona (30 de juliol) i l’Ensemble Méridien, que oferirà, segons paraules de la seva directora musical, Elisabet Bataller, un concert inspirat en la similitud del barroc i del jazz.

Completaran el cartell d’aquesta edició del 2015 el guitarrista Pepe Romero (4 d’agost), el pianista Paul Lewis (11 d’agost) i el duet israelià Bushakevitz Duo, guanyador del concurs Paper de Música l’any 2014 (13 d’agost). El Festival comptarà també aquest estiu amb un concert familiar, com ja és tradicional, que enguany arribarà amb la formació La Botzina i el seu espectacle Cordejant (16 d’agost).

El festival mantindrà també, un any més, la col·laboració amb la Fundació Pau Casals, com a organitzadors del Festival Jove – Música als Jardins (18 i 25 de juliol i 1, 8, 15 i 22 d’agost), i amb els Amics de l’Orgue del Vendrell i l’Associació Musical Pau Casals. En aquest cas, s’oferirà un concert a l’orgue de l’església el dia 18 d’agost, amb els organistes Michel Bouvard i Yasuko Uyama-Bouvard.