Conveni amb el Centre de Lectura de Reus per estudiar la influència del llibre antic

El Centre de Lectura de Reus és una institució cultura de referència, no només al Camp de Tarragona, sinó a la resta del país. Fundat l’any 1859 disposa d’una de les principals biblioteques patrimonials de Catalunya, que dóna servei a una mitjana de més de mil persones diàries; d’un fons d’art de primer ordre i d’una important oferta docent amb escoles de dansa, teatre, lletres, música idiomes i art, que apleguen cada curs uns 800 alumnes.

L’entitat organitza també una intensa i continuada programació d’activitats culturals (més de cent propostes trimestrals) a on enguany hi ha participat, donant suport econòmic, la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC).

En concret, i mitjançant un conveni de col·laboració pressupostat en 4.000 euros, la Fundació va patrocinar unes jornades sobre el llibre antic (l’editat entre el 1470, amb motiu de la invenció de la impremta de Gutenberg, i fins el 1800), celebrades entre el 8 i el 16 d’abril del 2015.

L’objectiu de les jornades, a on van participar experts, acadèmics i investigadors d’arreu de Catalunya, era conèixer l’evolució del llibre antic al llarg de l’època moderna i destacar la seva importància com a font d’informació historiogràfica i la seva influència en el pensament i l’educació de cada època. També es va parlar dels primers antecedents, reflexats ja en aquests llibres, de la literatura infantil.