El somni d’August

El somni d'August

La Fundació Privada Mútua Catalana prepara per aquest dijous 27 de març la gala de reconeixement a les entitats i institucions que treballen per la cultura al territori. L’espectacle es titula ‘El somni d’August’ i es representarà al Teatre Tarragona a partir de les 20 hores: Està dirigit pel tarragoní Marc Chornet, amb el guió del grup Nèmesis i a partir d’una idea de Mar Toribio. L’actor Toni Vinyales farà el paper d’August i les actrius Noèlia Pérez i Isabel Soriano assumiran el paper de les Muses.

El Mecenes apareixerà amb la veu en off del periodista Ricard Lahoz. L’acte vol ser una mostra d’agraïment a totes les entitats i institucions que han desenvolupat projectes o han dut a terme activitats amb el suport de la Fundació Mútua Catalana durant el 2013. La commemoració dels 2000 anys de la mort d’August és el pretext argumental que anirà teixint l’evolució de l’espectacle. ‘El somni d’August’ és el d’una ciutat que segueix progressant al llarg dels segles, des de l’Imperi Romà fins als nostres dies, oferint un present modern, vital, obert, respectuós amb el llegat del passat i amb ambició de cara al futur. Tots els projectes que al llarg de la nit del 27 de març vegin reconeguda públicament la seva tasca representen, d’alguna manera, el llegat viu d’un somni que va començar fa 2.000 anys.

El reconeixement de les entitats s’organitzarà per temàtiques: recerca, divulgació, publicacions i bé comú. En total, són 35 els projectes que han comptat amb el suport econòmic de la Fundació Mútua Catalana al llarg de 2013. L’àmbit geogràfic on incideixen aquestes entitats reconegudes és el que va de Montserrat a Peníscola, tot i que la majoria actuen a Tarragona i la seva àrea d’influència. Aquesta és la primera vegada que la Fundació Mútua Catalana organitza un acte públic d’aquestes característiques i la voluntat és de donar-li continuïtat. Al llarg de 2013, la fundació ha aportat 200.000 € a projectes i activitats culturals del territori i de cara a aquest 2014 pensen mantenir o augmentar la dotació econòmica.