Divulgar entre els escolars el patrimoni de Tàrraco

El II Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic celebrat a Tarragona el passat mes de novembre del 2014 va viure un pròleg molt especial amb la representació d’una cantata infantil inèdita, sota el títol Amics de Pedra, dedicada a la Tàrraco romana.

Hi van participar 900 nens i nenes de setze centres educatius de la ciutat sota la direcció musical de Pep Prats i la direcció escènica de Marc Chornet. Un projecte pedagògic i de cohesió social per divulgar el patrimoni romà mitjançant la cultura, que va rebre com a premi el reconeixement dels pares i un ple absolut de públic a les tres actuacions que es van fer els dies 22 i 23 de novembre al Teatre Tarragona.

Per complementar aquesta experiència, patrocinada per la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), els escolars van participar a unes sessions divulgatives organitzats pel Museu Nacional d’Arqueologia de Tarragona (MNAT), a on els hi van explicar la biografia dels personatges històrics que interpretaven a la cantata. L’obra tenia com argument fictici la visita dels alumnes d’una escola, precisament, al MNAT, a on descobrien l’emperador August, Medusa i altres protagonistes reals de la Tàrraco romana.

La Fundació va finançar també aquests tallers didàctics amb una aportació de 2.000 euros, que es va lliurar recentment al Museu, mitjançant la signatura d’un conveni de col·laboració.