Cicle de concerts amb orgue a la Catedral

La Catedral de Tarragona va estrenar el 2013 la darrera restauració del seu orgue renaixentista, original de la segona meitat del segle XVI. La reforma es va fer a uns tallers artesanals d’Holanda i va donar com a resultat un instrument de gran qualitat tècnica, amb 2712 tubs i 53 registres, que, de mica en mica, s’està convertint en un altre dels referents musicals i culturals de la ciutat.

Per enguany, els responsables del Capítol de la Catedral han ideat una programa amb diferents concerts de primer nivell que comptaran amb el suport econòmic de la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), mitjançant un conveni de col·laboració de 1.500 euros.

La programació es va iniciar el passat 29 de maig amb l’actuació de l’Escolania de Montserrat i tindrà continuïtat el proper 27 de juliol amb un altre cor infantil de gran prestigi internacional: els Petits Cantors de París.

Coincidint amb les festes patronals de Santa Tecla s’han previst dos concerts més. El primer, el 13 de setembre, servirà per retre homenatge a Joan Crisòstom Ripollès, antic mestre de capella de la Catedral. Durant l’acte es presentarà un recopilatori de l’arxiu musical del temple.

Quatre dies després, el 17 de setembre, serà el torn del Cor i l’Orquestra del Liceu de Barcelona, una actuació de primer ordre que obrirà la darrera part del programa, que comptarà amb més actes, encara per concretar, durant la resta de la tardor i els Nadals.

El conveni de col·laboració es va signar durant aquest mes de juny amb la presència de Mossèn Miquel Barbarà, vicari general de la Catedral i destacat activista cultural de la ciutat, i el president de la Fundació, Joan Josep Marca.