Promoció de la música al territori

Una de les principals activitats culturals de l’èsser humà és la música. Tarragona compta amb diferents entitats que treballen en la promoció d’aquest art i la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) els hi dona suport.

Aquest és el cas de Joventuts Musicals de Tarragona, una associació creada el 1962 i adherida a la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya, dins un col·lectiu que, a nivell internacional, ha estat declarat per l’ONU “el moviment musical sense ànim de lucre més important de tot el món”.

La Fundació ha signat enguany un conveni de col·laboració pressupostat en 2.000 € per recolzar les activitats i concerts que organitzat aquesta entitat. Hi destaquen els anomenats Dimarts Musicals, amb interpretacions de música de cambra al Teatre Metropol, i els concerts de gran format els caps de setmana al Teatre Tarragona.

Joventuts Musicals suma 300 socis i ha renovat fa poc la junta directiva, encapçalada ara per Josep Maria Rota i Aleu, que té com a objectiu “fer més visible l’associació i obrir-la a la ciutat”.

Un altre prioritat és “promoure intèrprets, en especial els més joves, i associacions musicals del territori”. Amb aquesta filosofia, l’entitat col·labora amb els col·lectius Càmara Musicae i Camerata XXI, i amb la Jove Orquestra Intercomarcal de Tarragona i la de la Universitat Rovira i Virgili.