Museïtzació de la Setmana Santa

La Setmana Santa és una de les tradicions més antigues de Tarragona, una ciutat vinculada des de fa dos mil anys al cristianisme, que conserva un important patrimoni històric.

Aquest és el cas també de les celebracions i les processons que es fan cada any i que apleguen nombroses entitats i congregacions locals, coordinades dins l’Agrupació d’Associacions de Setmana Santa.

Amb l’objectiu de salvaguardar aquest patrimoni s’ha iniciat un projecte de museïtzació dels béns mobles distribuïts per tota la ciutat (a locals públics, centres religiosos i domicilis privats) per exposar-los a l’església de Sant Agustí, també coneguda com a església dels Sants Reis, que ja conserva actualment una important col·lecció d’objectes.

El pla servirà per mostrar i posar en valor obres i peces que han estat amagades i tancades durant molt de temps. També s’inclou la digitalització d’actes vinculades a la Setmana Santa i als gremis de la ciutat, amb més de tres segles d’antiguitat.

La Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC) s’hi afegeix enguany a aquesta iniciativa amb una aportació de 2.500 €, mitjançant un conveni de col·laboració que van signar recentment el president de l’Agrupació, Joaquim Julià, i el de la Fundació, Joan Josep Marca.